به گزارش "ورزش سه"، روز چهارشنبه پرسپولیس در حالی به مصاف استقلال می‌رود که برای دومین بار در تاریخ فینال جام حذفی بین این دو تیم برگزار خواهد شد. بار قبلی، پرسپولیس با دو گل افشین پیروانی و مهدی هاشمی‌نسب استقلال را در فینال شکست داد و به عنوان قهرمانی جام حذفی رسید.

نکته جالب اینکه در همان سال، پرسپولیس لیگ برتر را هم کسب کرده بود تا با بالا بردن قهرمانی حذفی، موفق به دبل در لیگ فوتبال ایران شود و هر دو جام را بالای سر ببرد. موقعیتی که این بار هم برای سرخپوشان پیش آمده و آنها شانس قهرمانی دارند.

با این حال اکنون صد و یکمین دربی برگزار خواهد شد و برای یحیی گل‌محمدی چیزی بیشتر از یک فینال حذفی یا شهرآورد صرف خواهد بود.

1880175

1. دبل قهرمانی: در تاریخ پرسپولیس، برانکو و پروین تنها نفراتی هستند که در یک فصل دو جام کسب کرده‌اند. حالا یحیی با قهرمانی در حذفی، در کنار این دو چهره مهم باشگاه قرار خواهد گرفت.

2. سه گانه: قهرمانی در جام حذفی، سه گانه را به پرسپولیس هدیه خواهد داد. به این ترتیب به آمار 6 قهرمانی با پرسپولیس خواهد رسید که یک عدد استثنایی است.

3. پرافتخارترین سرمربی حذفی: در صورتی که پرسپولیس دربی را ببرد، یحیی در کنار بهمن صالح نیا، علی پروین و علی دایی، پرافتخارترین مربی جام حذفی خواهد شد. جالب اینکه یحیی تنها سرمربی فعال در بین این نفرات است و فرصت این را خواهد داشت تا به تنهایی در صدر قرار بگیرد.

4. تعداد برد دربی: پرسپولیس برای سالهای طولانی در تعداد برد دربی از استقلال پایین تر بوده است. اگر آنها موفق شوند این بازی را ببرد، در آمار کلی 27-26 از استقلال پیش خواهند افتاد.

5. پرافتخارترین تیم جام حذفی: استقلال در تمام این سالها پرافتخارترین تیم جام حذفی بوده اما حالا اگر پرسپولیس بتواند آبی‌ها را شکست دهد، در صدر جدول به این تیم می‌رسد.