به گزارش "ورزش سه"، تیم فوتبال بوروسیا دورتموند در یکی از تلخ‌ترین روزهای تاریخ این باشگاه با تساوی در هفته سی و چهارم بوندسلیگا مقابل کلن، پیش چشم هشتاد هزار تماشاگر زردپوش خود، قهرمانی را از دست داد تا با پیروزی همزمان بایرن مونیخ در برابر کلن، بار دیگر عنوان قهرمانی بوندسلیگا به این باشگاه افسانه‌ای فوتبال آلمان برسد و دست شاگردان ادن ترزیچ از قهرمانی کوتاه بماند.

ماینتس خیلی زود دورتموند را شوکه کرد و در حالیکه تنها 15 دقیقه از شروع مسابقه می‌گذشت به گل رسید. ماینتس در این دقیقه از مسابقه صاحب یک کرنر شد. بعد از شروع مجدد بازی از روی نقطه کرنر توپ به ادیمیلسون فرناندس رسید تا او با یک ارسال توپ را به درون محوطه شش قدم دورتموند بفرستد. آندریاس هانکه اولسن، دفاع وسط نروژی ماینتس، در سمت چپ محوطه شش قدم حریف حاضر بود تا با یک ضربه سر دروازه گرگور کوبل را باز کرده و ورزشگاه سیگنال ایدونا پارک را در سکوت فرو ببرد.

1880306

دورتموند که قصد داشت هر چه سریع‌تر عقب افتادن از ماینتس را جبران کند با حمله‌ای سریع به سمت دروازه تیم مهمان یورش برد. درحالیکه ساعت ورزشگاه دقیقه 17 را نشان می‌داد رافائل گوریرو در محوطه جریمه ماینتس توسط دومینیک کُر سرنگون شد تا داور در سوت خود بدمد و نقطه پنالتی را نشان بدهد. اعتراض بازیکنان ماینتس بی‌نتیجه بود و VAR هم تصمیم داور را تایید کرد.

اما بدترین اتفاق ممکن برای دورتموند از دست رفتن این پنالتی بود. سباستین هالر، ستاره هفته‌های اخیر زنبورها که با شکست سرطان و بازگشت به ترکیب تیم و به ثمر رساندن چند گل مهم به محبوبترین بازیکن دورتموند تبدیل شده است پشت این پنالتی حساس ایستاد اما ضربه او که به سمت گوشه پایین سمت راست دروازه شلیک شده بود توسط فین دامن مهار شد تا چیزی جز افسوس و حسرت نصیب تماشاچیان حاضر در سیگنال ایدونا پارک نشود.

در دقیقه 34 شوک وارد شده به دورتموند سنگین‌تر شد. سانتر لی جائه سونگ به درون محوطه جریمه دورتموند را کریم اونیسیوو مهاجم اتریشی ماینتس با یک ضربه سر وارد دروازه تیم زردپوش کرد تا اختلاف به دو گل افزایش یابد.

1880307

این بدترین نتیجه ممکن برای دورتموند در حساس‌ترین دیدار فصل بود. شاگردان ترزیچ در حالی به رختکن رفتند که می‌دانستند در نیمه دوم برای زنده نگه داشتن امید قهرمانی‌شان باید دست کم سه گل وارد دروازه ماینتس کنند. به خصوص با توجه به اینکه بایرن مونیخ در دیدار همزمان با کلن موفق شده بود نیمه اول را با پیروزی 1-0 به پایان برساند.

دورتموندی‌ها در نیمه دوم برای به ثمر رساندن اولین گل‌شان 24 دقیقه منتظر ماندند. در دقیقه 69 جیو رینا که در نیمه دوم به جای دونیل مالن وارد زمین شده بود در نقش گلساز ظاهر شد و پاس او در مرکز محوطه جریمه ماینتس به رافائل گریرو رسید تا این هافبک پرتغالی با یک شوت پای راست دروازه ماینتس را باز کرده و امیدهای دورتموند را زنده کند. زردپوشان دورتموند در حدود بیست دقیقه باقی‌مانده باید علاوه بر بسته نگه داشتن دروازه‌شان دو گل دیگر به ثمر می‌رساندند تا جام قهرمانی را به دست بیاورند.

اما بهترین خبر ممکن برای زردپوشان وستفالن نه از سیگنال ایدونا پارک بلکه از ورزشگاه راین‌انرگی – محل برگزاری دیدار بایرن و کلن – رسید. وقتی بلندگوی ورزشگاه سیگنال ایدونا پارک اعلام کرد که کلن در دیدار مقابل بایرن به گل رسیده و بازی با تساوی 1-1 دنبال می‌شود ورزشگاه از خوشحالی منفجر شد. دورتموند می‌دانست که در صورت پایان بازی همزمان بایرن با تساوی آنها فارغ از نتیجه‌ای که مقابل ماینتس به دست می‌آوردند قهرمان بوندس‌لیگا بودند. چرا که بایرن در صورت تساوی 70 امتیازی می‌شد و دورتموند حتی در صورت شکست 71 امتیازی بوده و قهرمان بود.

اما بایرن مونیخ حاضر به پا پس کشیدن نبود و شاگردان توخل در دقیقه 89 با شوت دیدنی جمال موسیالا گل دوم خود را به ثمر رساندند تا امیدهای دورتموند بار دیگر ناامید شود.

دورتموند هم تا آخرین ثانیه از تلاش دست برنداشت و در دقیقه 90+6 توسط نیکلاس سوله به گل رسید. سوله پاس جیووانی رینا را در مرکز محوطه جریمه دریافت کرد و با یک شوت پای چپ به مرکز دروازه ماینتس کوبید تا بازی 2-2 بشود.

اما از بخت بد دورتموند دیگر زمانی برای به ثمر رساندن یک گل دیگر و کسب پیروزی نبود و بازی با تساوی 2-2 به پایان رسید. با توجه به پیروزی 2-1 بایرن مونیخ دو مدعی قهرمانی در پایان فصل در امتیاز 71 به تساوی رسیدند ولی بایرن با تفاضل گل 54 و اختلاف زیاد نسبت به تفاضل گل 39 دورتموند عنوان قهرمانی را به خود اختصاص داد.

1880281

در ادامه با اتفاقات و حواشی بازی همراه باشید؛

دورتموند

گگریگور کوبل، ماریوس ولف، نیکلاس زوله، متس هوملز، جولین ریرسون، دونیل مالن، یولیان برانت، امره جان، رافائل گوئررو، کریم آدیمی، سباستین هالر

سرمربی: ادن ترزیچ

ماینتس

فین داهمن، ادمیلسون فرناندز، اشتفان بل، هانچه اولسن، آنتونی کاکی، لیندرو باریرو، دومنیک کهر، آرون کاریکول، لی جائه سونگ، آنتون استاچ، کریم اونیسیو

سرمربی: اسونسون

⚽️ شرح گل:
دورتموند صفر - ماینتس یک: اولسن - دقیقه 15: روی ارسال کرنر، اولسن با حضور به موقع روی خط شش قدم، با یک ضربه سر تماشایی دروازه حریف را باز کرد.

ویدئو: 302016

دورتموند صفر - ماینتس دو: اونیسیو - دقیقه 24: باز هم از روی یک ارسال از سمت راست دفاع دورتموند، این بار اونیسیو با جایگیری عالی در بین مدافعین میزبان، ضربه سر خود را به بهترین شکل ممکن زد و توپ پس از برخورد با دستان گلر، به گل دوم ماینتس تبدیل شد.

ویدئو: 302018

دورتموند یک - ماینتس دو: گوئررو - دقیقه 69: پس از حرکت ترکیبی بازیکنان دورتموند، گوئررو در محوطه جریمه با پای غیرتخصصی ضربه ای دقیق به توپ زد تا اختلاف به حداقل ممکن برسد.

ویدئو: 302020

دورتموند دو - ماینتس دو: سوله - دقیقه 95: روی یک مهار سینه و ضربه سرضرب نیکولاس سوله گل دوم و تساوی بخش دورتموند را به ثمر رساند.

ویدئو: 302025

⏱ لحظات حساس: 

دقیقه 10: سباستین هالر بهترین فرصت گلزنی تیمش را از روی نقطه پنالتی از دست داد.

ویدئو: 302017

دقیقه 57: روی ضدحمله بازیکنان ماینتس، اونیسیمو با یک ضربه سنگین از داخل محوطه جریمه قصد باز کردن دروازه میزبان را داشت که ضربه او پس از برخورد به تیر دروازه راهی اوت شد.

دقیقه 59: روی ارسال موکوکو از سمت راست، هالر در مقابل دروازه خالی فرصت باز کردن دروازه ماینتس را داشت اما سایه توپ را زد تا بازی با نتیجه دو بر صفر ادامه پیدا کند.

دقیقه 67: موکوکو، بازیکن تعویضی دورتموند روی حرکت خیره کننده رینا در موقعیت گلزنی قرار گرفت که ضربه این بازیکن راهی اوت شد.

دقیقه 74: روی ارسالی به دهانه دروازه، کاپیتان رویس فرصت گلزنی از داخل محوطه شش قدم را داشت که ضربه سر او به بیرون رفت.

دقیقه 90: روی یک ارسال خطرناک از سمت راست دفاع دورتموند فرصت گلزنی برای بازیکنان ماینتس به وجود آمد که ضربه سر مهاجم این تیم از روی خط شش قدم و در برابر دروازه خالی به بیرون رفت.