به گزارش "ورزش سه"، در آخرین هفته از بوندسلیگای 23-2022 امروز 9 بازی همزمان برگزار شد و در یکی از حساس ترین بازی ها، بایرن به زمین کلن رفته بود تا سه امتیاز را بگیرد و برای قهرمانی چشم به خلق معجزه در سیگنال ایدوناپارک داشت. بایرن پس از 33 بازی 68 امتیاز داشت و با دو امتیاز کمتر از دورتموند در رده دوم بود. بایرن برای قهرمانی باید برنده می شد و دورتموند نیز در زمین خود نباید ماینتس را شکست می داد.

بایرن مونیخ مطابق انتظار بازی را هجومی شروع کرد و از همان ابتدا نشان داد که به چیزی جز پیروزی فکر نمی کند. توماس توخل همه ابزارهای لازم برای پیروزی را در اختیار داشت و تیم او در دقیقه هشت نیز به گل رسید تا فشار روی دورتموند مضاعف شود.

کینگزلی کومان توپ را از لروی سانه گرفت و از گوشه محوطه جریمه با یک شوت استثنایی توپ را به زاویه مخالف فرستاد تا دور از دستان گلر، به کنج دروازه بچسبد. این نهمین گل فصل کومان (هشتمی در بوندسلیگا) بود.

هفت دقیقه بعد از این گل بهترین خبر برای بایرن رسید چرا که ماینتس در زمین دورتموند به گل رسیده بود.

در دقیقه 20 بازی، بایرن با ضربه سر توماس مولر چیزی تا زدن گل دوم فاصله نداشت ولی توپ به تیر دروازه برخورد کرد. در دقیقه 24 ماینتس گل دوم را هم به دورتموند زد تا بایرنی ها سر از پا نشناسند.

بایرن که روحیه مضاعفی گرفته بود، تیم سراسر حمله و مسلط زمین بود و در دقیقه 45 توسط لروی سانه به گل دوم هم رسید ولی گل با دخالت VAR مردود اعلام شد.

در ابتدا به نظر می‌رسید که سانه در موقعیت آفساید توپ را در اختیار گرفته باشد و دلیل دخالت VAR همین قضیه است، اما دلیل رد شدن گل، برخورد توپ به دست او بود. داور به کنار زمین برای بازبینی صحنه رفت و سپس اعلام کرد که به دلیل خطای هند، گل سانه مردود است. نیمه اول با برتری 0-1 بایرن به اتمام رسید و در در سیگنال ایدونا پارک نیز دورتموند نیمه اول را 0-2 بازنده به رختکن رفت.

بایرن نیمه دوم را هم بهتر شروع کرد و نشان می داد که هدفش زدن گل دوم و تمام کردن کار کلن است.

در دقیقه 58 بازی سانتر کومان از راست به یک اشاره از سانه نیاز داشت تا به گل تبدیل شود ولی سانه هر چه تلاش کرد نتوانست در شرایط خوبی به توپ برسد و ضربه سر او به بالای دروازه رفت.

دو دقیقه بعد بایرن نزدیک بود گل تساوی را دریافت کند. روی یک ضربه کرنر، یان زومر با واکنشی عالی اجازه نداد ضربه سر سلکه منجر به گل مساوی میزبان شود و توپ را به کرنر فرستاد. سوپر سیوی که بایرن را تیم پیروز میدان نگه داشت.

در دقیقه 75 بازی، ضربه سخیری از درون محوطه جریمه با اختلافی اندک راهی اوت شد. بایرن خیلی زود بازی را به جریان انداخت و سانه می توانست کار را 2-0 کند ولی شوت پای راست او از کنار دروازه به بیرون رفت. کمی بعد چوپو موتینگ صاحب بخت گلزنی شد ولی ضربه او هم از کنار دروازه به بیرون رفت.

در دقیقه 80 بازی بدترین اتفاق ممکن برای بایرن رخ داد. برخورد توپ به دست گنابری را ابتدا داور بیرون محوطه جریمه اعلام کرد ولی با دخالت VAR نظرش را عوض کرد و برای کلن پنالتی گرفت. دژان لیوبیچیچ پشت توپ قرار گرفت و آن را وارد دروازه کرد تا حساب کار 1-0 شود. با این گل ورق برگشت و دورتموند تا دقیقه 80 با وجود شکست 1-2 قهرمان آلمان بود.

بایرن پس از دریافت گل تساوی به آب و آتش زد و در دقیقه 89 بازی توسط جمال موسیالا به گل برتری رسید. پاس گنابری به موسیالایی که تازه به زمین آمده بود، او را در بیرون محوطه جریمه در موقعیت شوتزنی قرار داد. جمال با کمی پیشروی و ضربه فنی استثنایی خود توپ را دور از دستان گلر وارد دروازه کرد تا حساب کار 2-1 به سود بایرن شود. جمال چهار دقیقه پس از ورودش به زمین گل قهرمانی تیمش را زد.

بایرن این بازی را 1-2 برد و با توجه به شکست دورتموند موفق شد یک بار دیگر قهرمان آلمان شود.

توخل با ترکیب زیر مقابل کلن قرار گرفته و برای قهرمانی می‌جنگد:
زومر، مزراوی، دی‌لیخت، اوپامکانو، پاوارد، گراونبرخ، کیمیش، کومان، مولر، سانه و گنبری

از طرف دیگر کلن با این ترکیب برابر بایرن قرار گرفته است:
ماروین شوآب، اشمیتز، هوبرز، چابوت، هکتور، مارتل، لیوبیچیچ، کاینز، ماینا، سلکه و سخیری

1880288

⚽️ شرح گل:
دقیقه ۸- بایرن مونیخ ۱-۰ کلن؛ (کومان): بایرن مونیخ خیلی زود کار خود را با گلزنی آغاز کرد. کومان از سمت راست به محوطه جریمه نفوذ و با پای راست شوت بسیار زیبایی را روانه دروازه کرد و اینگونه طاق دروازه حریف فرو ریخت تا باواریی‌ها اینگونه جلو باشند.

ویدئو: 302015
1880289
1880291
1880290

دقیقه ۸۰: کلن ۱-۱ بایرن مونیخ؛ (لیوبیچیچ): با اشتباه عجیب گنبری و خطای هندی که در محوطه جریمه انجام داد، یک ضربه پنالتی به نفع کلن به دست آمد و لیوبیچیچ با ضربه‌ای آرام به سمت چپ دروازه و بر خلاف حرکت زومر، گل مساوی را به ثمر رساند.

ویدئو: 302022

دقیقه ۸۸- بایرن مونیخ ۲-۱ کلن؛ (جمال موسیالا): لروی سانه داخل محوطه جریمه موقعیت گل را از دست داد اما در یک رفت و برگشت، توپ به ستاره تازه وارد بایرن رسید و موسیالا با شوت فنی و دقیق، گل دوم را برای باوارایی‌ها به ثمر رساند تا تعویض طلایی توخل نام بگیرد.

ویدئو: 302023

⏱ لحظات حساس:
دقیقه ۲۰- باز هم کومان داخل محوطه جریمه صاحب موقعیت خطرناکی شد که ضربه او از دست رفت و شانس بایرن برای ثبت گل دوم خراب شد.

دقیقه ۴۵+۱- بایرن مونیخ در نیمه اول توسط لروی سانه به گل دوم دست یافت. با این حال سیستم کمک داور ویدئویی این گل را به دلیل خطای هندی که رخ داده بود، رد کرد.

ویدئو: 302019

دقیقه ۵۷- ضربه سر خطرناک سانه از سانتر سانه به شکل خطرناکی راهی اوت شد.

دقیقه ۵۹- کلن از یک ضربه کرنر، صاحب موقعیت بسیار خطرناکی شد که ضربه سر سالکه را سومر با واکنشی عالی راهی کرنر کرد.

دقیقه ۷۳- شیندلر در محوطه جریمه بایرن مونیخ صاحب موقعیت شد که ضربه نوک پای او به شکل خطرناکی راهی اوت شد.

دقیقه ۷۴- شوت لروی سانه با پای راست به شکل خطرناکی از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۷۷- شوت بسیار خطرناک چوپو موتینگ از کنار دروازه و مماس با تیر دروازه به اوت رفت.