به گزارش "ورزش سه"، شب گذشته قهرمانی الاتحاد در رقابت های لیگ حرفه ای عربستان مسجل شد و این تیم توانست پس از 14 سال بر بام فوتبال این کشور بایستد. این قهرمانی به منزله کسب سهمیه مستقیم ببرهای شهر جده و البته راهیابی النصر و کریستیانو رونالدو به مرحله پلی آف بود.

عربستان در فصل بعدی لیگ قهرمانان آسیا دارای چهار کرسی است. سه تیم این کشور به صورت مستقیم راهی مرحله گروهی می شوند و تیم چهارم نیز باید کار خود را در دور پلی آف آغاز کند تا در صورت پیروزی، راهی مرحله گروهی شود.

1880657

الهلال فصل قبل عنوان قهرمانی لیگ حرفه ای و الفیحاء قهرمانی جام حذفی را به دست آوردند. الاتحاد نیز امسال قهرمان لیگ شد تا این سه تیم سهمیه های مستقیم را کسب کنند. سهمیه چهارم نیز به قهرمان جام حذفی امسال اختصاص داشت اما از آنجایی که الهلال در این مسابقات جام را بالای سر برد، در نتیجه سهمیه چهارم به نائب قهرمان لیگ امسال یعنی النصر رسید.

حالا کریستیانو رونالدو و یارانش باید کار خود را از مرحله پلی آف آغاز کنند. آنها باید ابتدا منتظر مشخص شدن نتیجه دیدار الشارجه امارات و الوحدات اردن بمانند و پس از اینکه برنده این مسابقه مشخص شد، النصر به مصاف تیم پیروز خواهد رفت تا در نهایت مشخص شود چه تیمی راهی مرحله گروهی خواهد شد.

1880658

با توجه به اینکه ایران دارای سهمیه 3+1 است و مسابقات فصل بعد نیز در پنج گروه برگزار می شود، احتمال همگروهی النصر و رونالدو با یکی از تیم های ایرانی وجود دارد، البته به شرط اینکه زردپوشان شهر ریاض بتوانند مرحله پلی آف را با موفقیت پشت سر گذاشته و به دور گروهی راه پیدا کنند.

پس از بهبود روابط سیاسی میان ایران و عربستان و باز شدن سفارت ها در تهران و ریاض، انتظار می رود که کنفدراسیون فوتبال آسیا قانون برگزاری مسابقات نمایندگان این دو کشور در زمین بی طرف را لغو کرده تا در صورت همگروهی النصر با یک تیم ایرانی، شاهد حضور رونالدو در ایران باشیم.