به گزارش "ورزش سه"، مارکو رویس، کاپیتان و نماد باشگاه دورتموند، همیشه آرزوی بعدازظهری مثل دیروز را داشت تا طالع نحسی را که همیشه در طول حرفه‌اش او را دنبال کرده، بشکند. ستاره ژرمن دیروز تنها 90 دقیقه با جام فاصله داشت اما باز هم آن را به دست نیاورد.

او تنها بازیکنی است که توانسته در بوندس‌لیگا در مقابل وسوسه بایرن مونیخ مقاومت کند و به این باشگاه ملحق نشود، چون فقط یک آرزو داشته: برای دورتموند بازی کند و به خاطر هواداران تیم زردپوش، قهرمان آلمان شود.

1880789

او فوتبال را در تیم‌های پایه دورتموند شروع کرد اما تقدیر اینگونه بود که سال 2005 برای شروع فوتبال در رده بزرگسالان به ویس آهلن و سپس مونشن گلادباخ برود اما سال 2012 در ازای 20 میلیون یورو به دورتموند برگشت تا جای ماریو گوتزه را پر کند که به بایرن پیوسته بود.

تابستانی که رویس برگشت، آخرین قهرمانی زردپوشان در لیگ آلمان بود و بعد از آن سلطه طولانی بایرن که یازده فصل ادامه داشته، شروع شد. به این ترتیب، از زمان ورود او به دورتموند، این تیم سه بار قهرمان سوپرجام و دو بار قهرمان جام حذفی شده و یک بار هم نایب قهرمانی لیگ قهرمانان را در کارنامه دارد.

رویس به عنوان پاداش وفاداری‌اش به دورتموند می‌تواند بگوید دومین گلزن برتر تاریخ باشگاه است. او تنها 14 گل از آلفرد پریسلر کمتر زده است. ضمن اینکه با 121 پاس گل، بیشترین پاس گل را در تاریخ این باشگاه آلمانی ارسال کرده و از نظر تعداد بازی برای آنها در رده هفتم است.

1880790

بالاک دوم
سال 2002 بایر لورکوزن با ستاره‌اش، میشاییل بالاک، در آستانه بردن یک سه‌گانه بزرگ بود. آنها صدرنشین بوندس‌لیگا بودند و به فینال جام حذفی و لیگ قهرمانان راه پیدا کرده‌ بودند.    

بایر در سه هفته مانده به پایان لیگ با پنج امتیاز از دورتموند پیش بود اما دو بار باخت تا دورتموند قهرمان لیگ شود. کمی بعد از آن، شالکه در فینال جام حذفی 4 بر 2 این تیم را شکست داد و چهار روز بعد آنها به سد دروازه‌بان جوانی به نام ایکر کاسیاس خوردند و در لیگ قهرمانان به رئال مادرید باختند.
بالاک با آن لورکوزن به جایی نرسید و رویس هم دست کم تا اینجا پا جای پای آنها گذاشته است.