به گزارش "ورزش سه"، رئال سوسیداد شب گذشته موفق شد با قطعی شدن حضور در جایگاه چهارم جدول رده‌بندی لالیگا، سهمیه حضور در رقابت‌های فصل آینده لیگ قهرمانان را به دست آورد. 

لیگ قهرمانان به تیمی مانند سوسیداد نیاز داشت تا قدم به ابعاد جدیدی بگذارد و فرصت درخشش بیشتری به ستاره‌های این تیم بدهد. به همین دلیل است که این باشگاه از کسب سهمیه حضور در این رقابت‌ها بسیار خوشحال شد و این موفقیت را جشن گرفت.

سوسیداد از ماه سپتامبر در مسیر حضور در لیگ قهرمانان قدم برداشت و توانست نتایج درخشانی را به دست آورد، نتایجی که با عملکردی قابل تحسین کسب شد. آنها فوتبالی جسورانه و تهاجمی را به نمایش گذاشتند و این سبک را با بازیکنانی که محصول این باشگاه بودند ارائه کردند. 

آنها شب گذشته در دیدار برابر اتلتیکو مادرید شکست خوردند، اما پیروزی رایووایه‌کانو برابر ویارئال به معنای قطعی شدن حضور آنها در لیگ قهرمانان بود تا لغزش در گام آخر چندان به ضرر این تیم نشده باشد. 

این تیم در 27 هفته از 38 هفته لالیگا در جمع چهار تیم صدر جدول قرار داشت. آنها از هفته بیست و پنجم به بعد دیگر از این جمع جدا نشده بودند تا نشان دهند که شایستگی حضور در لیگ قهرمانان را دارند. 

1881076

سوسیداد شب گذشته تمام تلاشش را برای فرار از شکست کرد و حتی تا آستانه به تساوی کشیدن بازی برابر اتلتیکو هم پیش رفت، اما موفق نشد. بازیکنان در داخل زمین از شکست ویارئال خبر داشتند و وقتی با رادیو سوت پایان آن دیدار را شنیدند، جشنی برپا کردند. 
جشن این تیم شبیه به جشنی در حد قهرمانی بود تا نشان دهد که کسب سهمیه لیگ قهرمانان تا چه حد برای آنها اهمیت داشت. حتی بعضی از بازیکنان به حدی احساساتی شده بودند که روی زمین دراز کشیده بودند. حالا آنها دیگر نگرانی‌ای برای بازی آخر برابر سویا ندارند، حریفی که پس از حضور در فینال لیگ اروپا با خستگی بسیار به مصاف آنها خواهد رفت. 

حالا فقط زیبایی باقی مانده و لذت تماشای رئال سوسیداد و لیگ قهرمانان فصل آینده. آنها باید منتظر رقیبانی بزرگ مانند میکل آرتتا و مارتین اودگارد از آرسنال، سیتی پپ گواردیولا، ناپولی، میلان و کلیسای بزرگش، بایرن و آلیانز آرنا و پی اس جی که شاید دیگر پر از فوق ستاره نباشد باشند. 

سوسیداد همچنین روی 17 میلیون یورویی که به خاطر صعود به لیگ قهرمانان دریافت خواهد کرد بسیار حساب می‌کند. شاید آنها برای جذب بازیکنانی بزرگ اقدام کنند. شاید اودگارد و آنتوان گریزمان متقاعد شوند. 

چنین اتفاقاتی غیرممکن به نظر می‌رسد، اما سوسیداد این توانایی را دارد که از سد هر دیواری عبور کند و غیرممکن را به ممکن تبدیل کند. رؤیای شیرین لیگ قهرمانان اروپا باعث می‌شود که آنها پیش بروند. 

منبع: موندو دیپورتیوو