به گزارش “ورزش سه” مهران فرقانی، سرپرست تیم فوتبال امید ایران، در خصوص آخرین وضعیت شاگردان رضا عنایتی برای حضور در تورنمنت غرب آسیا گفت: تیم امید از ۱۲ خرداد اردوی خود را شروع می‌کند و به دلیل بازی مهم استقلال و پرسپولیس، لیست بازیکنان را بعد از دربی اعلام می‌کنیم. یک تورنمنت ۹ جانبه در عراق برگزار می‌شود که غرب آسیا است. ان‌شالله امروز ساعت ۱۶:۳۰ برگزار می‌شود و سه گروه سه تیمی تشکیل خواهد شد.

وی درباره دستیاران رضا عنایتی در تیم امید ایران گفت: برای این تورنمنت کادر تیم ملی را بسته‌ایم. عباس‌زاده، رجب‌زاده، فنایی و‌ امینی در کنار رضا عنایتی کادر فنی تیم ملی را تشکیل می‌دهند. سرمربی تیم امید در نظر دارد که یک دستیار خارجی و یک دستیار ایرانی را اضافه کند و باید این را از خود او بپرسید.

فرقانی در خصوص اینکه آیا ملاقات آرش برهانی و امیر قلعه‌نویی به جهت حضور مهاجم سابق استقلال در کادر فنی تیم امید است، پاسخ داد: من در جریان نیستم. این دوستان برای مرتبه اول نیست که به مرکز ملی می‌آیند.

1829644

سرپرست تیم امید ایران در مورد اینکه کدام بازیکنان از تیم ملی بزرگسالان در تیم المپیک حاضر می‌شوند، توضیح داد: ما یک لیست ۵۰ نفره به هانگژو اعلام کردیم که اجازه بدهید بعد از فینال حذفی آن را در اختیار شما قرار می‌دهیم.

او با اعلام اینکه امین حزباوی در اردوی تیم امید حضور خواهد داشت، گفت: آقای حزباوی در لیست ما برای تورنمنت عراق هست. همین الان کارهای او را انجام دادیم. این تعامل بین سرمربی تیم ملی و تیم امید وجود دارد.

فرقانی در ادامه گفت: برنامه‌ریزی ما برای تیم امید شفاف و مشخص است. همین الان تیم ملی سوریه اعلام آمادگی کرده که با ما دیداری دوستانه داشته باشد. الان می‌خواهیم رایزنی کنیم، به روسیه برویم و بازی تدارکاتی با آن‌ها داشته باشیم.

او در خصوص اینکه چقدر روی تعامل با باشگاه‌ها حساب باز کرده‌اند، گفت: ما از لحاظ قانونی نمی‌توانیم هیچ باشگاهی را ملزم به همکاری کنیم. چون طبق قانون فیفا آن‌ها فقط در روزهای فیفا دی می‌توانند به ما بازیکن بدهند. باید تعامل کنیم و باشگا‌ه‌ها باید کمک کنند. آقای عنایتی و قلعه‌نویی باید از ارتباطات خود نیز در این زمینه استفاده کنند.