به گزارش "ورزش سه"، چلسی با این مربی آرژانتینی قراردادی دو ساله بسته است و باشگاه می‌تواند در پایان سال دوم، آن را برای یک سال دیگر تمدید کند. بعد از اخراج گراهام پاتر در ماه آوریل، مدت طولانی است که گفته می‌شود پوچتینو هدایت چلسی را برعهده خواهد گرفت اما باشگاه تا پایان فصل صبر کرد و سپس خبر پیوستن او را اعلام کرد.

بعد از اخراج پاتر، برونو سالتور هدایت آبی‌پوشان را مقابل لیورپول برعهده گرفت و سپس فرانک لمپارد تا آخر فصل روی نیمکت مربیگری تیم نشست. چلسی که این فصل چهار مربی مختلف روی نیمکت خود داشته، با استخدام مربی سابق تاتنهام در پی این است که دوباره ثبات را به باشگاه برگرداند.

1881142

مالکان تیم –تاد بولی، بهداد اقبالی، خوسه فلیسیانو، مارک والتر و هانس‌یورگ ویس- بعد از انتخاب پوچتینو به عنوان سرمربی جدید باشگاه در بیانیه‌ای گفتند: «خوشحالیم که مائوریسیو به چلسی می‌پیوندد. مائوریسیو یک مربی در کلاس جهانی است و رکورد درخشانی دارد. ما همه چشم انتظار این هستیم که او را در کنار خود داشته باشیم.»

لاورنس استورات و پل وینستنلی، دو مدیر ورزشی باشگاه هم در بیانیه‌ای گفتند: «تجربه، کیفیت رهبری و شخصیت مائوریسیو مناسب حرکت رو به جلوی چلسی است. او یک مربی برنده است که در بالاترین سطوح در لیگ‌های متعدد با زبان‌های مختلف کار کرده. صفات او، رویکرد تاکتیکی‌اش و تعهدش به پیشرفت، همه از او نامزدی استثنایی ساخته است.»

1875042

پوچتینو باید یک تیم افول کرده و پر از بازیکن را که در یک سال گذشته 600 میلیون پوند برای خرید بازیکن خرج کرده و گراهام پاتر و فرانک لمپارد نتوانستند فکری به حال آن کنند، تحویل بگیرد و به موفقیت برساند.

مربی 51 ساله آرژانتینی به احتمال فراوان خسوس پرس و تونی خیمنس، دستیارانی که سال‌های زیاد با آنها همکار بوده را با خود به استمفوردبریج می‌برد. احتمال دارد سباستیانو، پسر پوچتینو که دانشمند ورزشی است هم در کادر فنی او باشد.