ارلینگ هالند، ماشین گلزنی منچسترسیتی بهترین آمار آقای گل‌ها طی 10 سال اخیر لیگ برتر انگلیس را ثبت کرد

طرفداری | فصل 23-2022 لیگ برتر انگلیس با قهرمانی منچسترسیتی به پایان رسید و برای اولین بار طی 10 سال گذشته، آقای گل از تیم قهرمان بود.

از همان اواسط فصل مشخص بود که ارلینگ هالندِ رکوردشکن با آمار عجیب گلزنی خود به راحتی آقای گل فصل 23-2022 لیگ برتر انگلیس می‌شود و همین اتفاق هم افتاد. این گلزن نروژی با 36 گل و با 6 گل بیش‌تر نسبت به نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده خود یعنی هری کین، آقای گل فصل لیگ برتر انگلیس شد. او پس از رابین فن پرسی در فصل 13-2012 نخستین آقای گل لیگ برتر لقب گرفت که در پایان فصل به مقام قهرمانی لیگ هم رسیده است. 

  • بیشتر بخوانید: ارلینگ هالند برنده کفش طلای لیگ برتر انگلیس در فصل 23-2022 / عکس 
ارلینگ هالند آقای گل لیگ برتر انگلیس
ارلینگ هالند با بیش‌ترین میزان گل در یک دهه اخیر، آقای گل لیگ برتر شد
طرح از حسین خسروی

هری کین که پیش‌تر با 23، 29 و 29 گل توانسته بود کفش طلای فصل لیگ برتر را ببرد، امسال بهترین آمار گلزنی لیگ خود را برای تاتنهام ثبت کرد اما بدشانس بود که با حضور ارلینگ هالند، نتوانست با 30 گل آقای گل شود. ایوان تونی، مهاجم چارچوب‌شناس برنتفورد که به تازگی به دلیل شرط‌بندی با 8 ماه محرومیت روبه‌رو شده، سومین گلزن برتر فصل لیگ برتر لقب گرفت. جدول گلزنان فصل 23-2022 لیگ برتر نشان می‌دهد که این فصل از نظر گلزنی مهاجمان فصل خوبی بوده است.

جدول گلزنان لیگ برتر انگلیس فصل 23-2022
طرح گرافیکی از حسین خسروی

در اینفوگرافی زیر هم نگاهی داشته‌ایم به بهترین گلزنان 10 فصل اخیر لیگ برتر انگلیس. آقای گل‌های یک دهه گذشته لیگ برتر از لحاظ گلزن و باشگاه تنوع داشته و هری کین با سه آقای گلی، در یک دهه اخیر بهترین بوده است. محمد صلاح هم در این بازه دو مرتبه بهترین گلزن فصل شده است.

در دهه اخیر، لوییس سوارز و ارلینگ هالند توانسته‌اند کفش طلا را کسب کنند. 

  • هم‌چنین ببینید: تمام آقای گل‌های ده سال اخیر بوندسلیگا / اینفوگرافی اختصاصی