به گزارش "ورزش سه"، پپ گواردیولا امسال بار دیگر با منچسترسیتی قهرمان لیگ برتر انگلیس شد؛ سومین قهرمانی متوالی و پنجمین قهرمانی در دوران شش ساله حضور او در این تیم. سیتیزن‌ها حالا قصد دارند با قهرمانی در جام حذفی و فتح چمپیونزلیگ امسال را با یک سه‌گانه تاریخی به پایان برسانند.

1881515

گواردیولا در فصل 9-2008 به عنوان سرمربی بارسلونا موفق به فتح سه‌گانه شده بود. بلوگرانای پپ در آن سال قهرمانی لالیگا، لیگ قهرمانان و کوپا دل‌ری را به دست آورد. آن بارسا با حضور ستاره‌های درخشانی مثل ژاوی، اینیستا و سرخیو بوسکتس در خط میانی و مهاجمان خارق‌العاده‌ای مثل لیونل مسی، ساموئل اتوئو و تیری آنری در حمله فوق‌العاده قدرتمند بود و خیلی‌ها از آن بارسا به عنوان بهترین تیم فوتبال تاریخ یاد می‌کنند.

1881514

سرخیو آگوئرو، ستاره سابق منچسترسیتی و بارسلونا، در یک مصاحبه در پاسخ به این سوال که آیا منچسترسیتی فعلی را می‌توان با بارسلونای گواردیولا مقایسه کرد گفت:" نه قابل مقایسه نیست. چون هم دوره‌ها متفاوت است و هم لیگها. ولی شکی نیست که هر دوی این تیمها نام‌شان را در تاریخ ثبت کرده‌اند. بارسا با هافبک‌هایی که از بهترین‌های تاریخ هستند مثل بوسکتس‌، ژاوی و اینیستا و البته از همه مهم‌تر به خاطر حضور مسی تیمی بود که واقعا تکرارنشدنی است. سیتی را هم به خاطر بدون فراز و نشیب بودن در سالهای متوالی، حاکمیت مطلق در سخت‌ترین لیگ دنیا باید تیمی تاریخی دانست که تکرار موفقیت‌هایش دشوار است".

گواردیولا و منچسترسیتی قصد دارند در پایان فصل جاری موفقیت سر الکس فرگوسن در فصل 99-1998 با منچستریونایتد را تکرار کنند؛ یونایتد در آن فصل تنها تیم انگلیسی بود که موفق به فتح سه‌گانه شد و این رکورد تا امروز دست نخورده باقی مانده است.

1881516