به گزارش "ورزش سه"، لوکاکو تابستان سال گذشته و پس از کسب عنوان قهرمانی لیگ ایتالیا از اینتر جدا شد و به چلسی برگشت تا بار دیگر پیراهن این تیم را به تن کند. 
با این حال این بازگشت مطابق انتظار دو طرف پیش نرفت و او نتوانست درخششی که با پیراهن اینتر داشت را در این تیم تکرار کند و حالا جایش در ترکیب اصلی این تیم را نیز از دست داده و نیمکت‌نشین شده است. 
او این فصل تنها در 20 بازی لیگ برتر برای تیم توماس توخل به میدان رفته که از این بین فقط در هشت بازی در ترکیب اصلی قرار داشته است. 
مارتینز درباره شرایط این بازی به روزنامه انگلیسی سان گفت:« ما در حال صحبت درباره بازیکنانی مانند روملو هستیم که بیشتر از 100 بازی ملی در کارنامه دارند و عضوی از گروه بازیکنانی هستند که به خوبی با تیم ملی آشنایی دارند. من شرایط هیچ بازیکن را تا پس از تابستان قضاوت نمی‌کنم.»

 


او با اشاره به وضعیت فعلی این بازیکن در چلسی گفت:« هنوز هفت ماه تا جام جهانی باقی مانده و احتمالا وقتی به این مسابقات نزدیک بشویم بهتر می‌توان شرایط را ارزیابی کرد. اما بسیاری از بازیکنان باید باشگاه خود را تغییر دهند. روملو باید احساسی که دارد را ارزیابی کند. او یکی از بازیکنانی است که در این تابستان یکی از لحظات بزرگ زندگی خود را باید سپری کرده و درباره تغییر باشگاهش تصمیم‌گیری کند. من رابطه خوبی با او دارم و ما همیشه صحبت می‌کنیم.»