به گزارش "ورزش سه"، او می گوید: اگر بخواهیم واقع گرایانه و به دور از گمانه زنی و غیر احساسی در مورد گروه تیم ملی صحبت کنیم باید بگویم تیم ملی فوتبال ایران به هیج وجه کار آسانی پیش رو ندارد و اگر بخواهیم از همین الان بگوییم تیم ملی به دور حذفی مسابقات صعود خواهد کرد گذاشتن یک بار اضافی روی دوش تیم ملی است. انگلیس خب تیمی است که هم از آن شناخت دارند. یکی از تیم های قدرتمند جهان که با انگیزه قهرمانی وارد دوحه می شود. آمریکا هم در فوتبال پیشرفت بسیار خوبی داشته است و سه تیم حاضردر مرحله پلی آف هم تیم های خوبی هستند و اینطور نیست تصور کنیم در گروه آسانی قرار گرفته ایم و صعود به آسانی به دست خواهد آمد.

پورمهدی ادامه داد: همه تیم های شرکت کننده در مرحله گروهی جام جهانی هدفشان این است که به دور حذفی بازی ها صعود کنند. فارغ از این موضوع به نظر من حضور در گروه B فرصت خوبی برای تیم ملی فوتبال ایران است که چند بازی مهم را تجربه کند و توانمندی فنی خود را به معرض نمایش بگذارد. این بازی ها می تواند به رشد و کیفیت بازیکنان ایرانی کمک کند. بازی در برابر دو تیم از اروپا ودر برابر آمریکا از نظر من یک موهبت است که به تجربه تیم ملی و فوتبال ملی امان اضافه خواهد کرد و این خود بهترین موفقیت است. در حال حاضر هم به نظر من نکته مهمی که به تیم ملی برای موفقیت و نمایش شایسته در جام جهانی کمک خواهد کرد تدارک بازی های دوستانه خوب و اردوهای با کیفیت است. باید از روزهای فیفا که پیش رو داریم استفاده کنیم. در این صورت است که می توانیم به موفقیت تیم ملی در بازی های جام جهانی خوشبین باشیم. به نظر من صعود را نباید برای تیم ملی تکلیف کنیم و اینطور در ذهن ها جا بیاندازیم ایران براحتی با برتری در برابر آمریکا و تیم راه یافته از مرحله پلی آف راهی دور حذفی جام جهانی خواهد شد. این دو بازی به مانند بازی با انگلیس برای تیم ملی سخت است.

مربی سابق تیم های لیگ برتری در پایان گفت: من هم همانند همه ایرانی ها به موفقیت تیم ملی در بازی های قطر خوشبین هستم چرا که در فوتبال هر نتیجه ای قابل پیش بینی است اما صعود در کلام نیست.  نکته مهم اینکه نباید روی تیم فشاری ایجاد کنیم چون در فوتبال بایدی وجود ندارد و همان طور که گفتم بهتر است به جای حرف زدن در مورد صعود همه تلاش ها را انجام بدهیم که تیم ملی بازی های دوستانه خوب با تیم های صاحب نام انجام دهد و بعد از شبیه سازی در جام جهانی حاضر شود. ما باید با تیم های هم تراز انگلیس یا آمریکا بازی کنیم.