به گزارش "ورزش سه"، مهاجم استقلال با انگیزه زیادی در دربی پایتخت حضور یافته بود؛ او که پیش از این 4 گل در تاریخ مسابقات با پرسپولیس به ثمر رسانده بود، امیدوار بود در فینال حذفی حداقل یک گل دیگر بزند و در کنار غلامحسین مظلومی و علی جباری گلزن‌ترین استقلالی تاریخ دربی با 5 گل محسوب شود.

ارسلان اما در اواسط نیمه اول دچار مصدومیت شد و با وجود تلاش‌هایی که کادر پزشکی استقلال انجام داد، نتوانست به بازی ادامه بدهد و زمین بازی را ترک کرد.

مطهری بعد از تعویض و دادن جای خودش به پیمان بابایی، دقایقی اشک ریخت و حتی روی نیمکت هم ناراحتی‌اش کاملا مشهود بود. او اما در نیمه دوم به عنوان یک استقلالی حرکات جالبی کنار زمین داشت.

ارسلان در نیمه دوم با استرس فراوان بازی را تماشا می‌کرد و اعتراض‌های او به تیم داوری هم در نوع خود جالب بود. اوج اعتراضات مطهری به تیم داوری بعد از اخراج ریکاردو ساپینتو بود. او بعد از حواشی پیش آمده و حرکات ساپینتو به سمت داوران رفت و با عصبانیت دلیل این کار را از آنها جویا شد.

به عبارت بهتر می‌توان گفت که مطهری در اواخر نیمه دوم رکورد اعتراض به تیم داوری را زد که این مسئله نشان از حساسیت بازی و شرایط خاصی بود که بعد از گل تساوی مرادمند ایجاد شد.