فرناندینیو به ستایش از عملکرد سرمربی منچسترسیتی پرداخته است.

طرفداری | پپ گواردیولا یکی از بهترین مربیان دنیای فوتبال است. برای بسیاری، او بهترین است. سرمربی منچسترسیتی در این فصل برای کسب سه‌گانه با تیمش می‌جنگد. پس از قهرمانی در لیگ برتر، این شنبه آنها می‌توانند در صورت شکست منچستریونایتد در فینال جام حذفی، دومین جام این فصل‌شان  را بالای سر ببرند. البته یک جام دیگر آنها در صورت پیروزی برابر اینتر در فینال لیگ قهرمانان اروپا نصیب سیتیزن‌ها می‌شود تا آنها با سرمربی خوش‌فکرشان به یک سه‌گانۀ تاریخی برسند.

یکی از کسانی که پپ گواردیولا را حسابی می‌شناسد، فرناندینیو است که در مصاحبه‌ای با اتلتیک، در مورد این سرمربی موفق دنیای فوتبال صحبت کرده است.

یحیی توره می‌گفت که اگر می‌خواهید برای گواردیولا بازی کنید باید دارای دو خصوصیت مهم باشید. شما باید حداقل به سه زبان صحبت کنید و باید بتوانید حداقل در سه پست مختلف هم بازی کنید. اگر توانستید به این مهم دست یابید، دو سه قدم جلوتر از دیگر بازیکنان هستید.

فرناندینیو در ادامۀ صحبت‌هایش می‌گوید:

او مربی درخشانی است که بازیکنانش را آزمایش می‌کند. به جان استونز نگاه کنید، یک مدافع میانی که در این فصل وارد خط میانی شده است. به آن مدافعان کناری نگاه کنید. ببینید چگونه آنها با حضور هالند سازگار شده‌اند.

مصاحبه‌کننده فرناندینیو کسی جز آلن شیرر اسطورۀ فوتبال انگلستان نبود. فرناندینیو خطاب به شیرر گفت که اگر زیر نظر پپ بودی می‌توانستی گل‌های بیشتری به ثمر برسانی.

مطمئنم که اگر پپ را به عنوان سرمربی داشتی، حتی بیشتر از اینها هم می‌توانستی گل بزنی.

پپ به شما کمک می‌کند که بفهمید فوتبال آسان‌تر از آن چیزی است که فکر می‌کنید. او این قدرت را دارد که شما را متقاعد کند، به شما هر روز در جلسات تمرین و مهم‌تر از هم در زمین بازی نشان دهد که هر چیزی که می‌گوید درست است و اتفاق خواهد افتاد.