به گزارش "ورزش سه"، بر اساس بند جدید آیین نامه نقل و انتقالات لژیونر نمی تواند به عنوان بازیکن قرضی به تیم های لیگ برتری برگردد و اگر هم به صورت قطعی خریداری شود، سهیه خارجی محسوب می شود. با انشار این خبر طرفداران تیم استقلال ابراز نگرانی کردند، به این خاطر که این قانون می تواند به پایان حضور محمد محبی و مهدی قایدی در تیم استقلال منجر شود. این دو بازیکن ابتدای فصل گذشته به صورت قرضی به تیم استقلال آمدند و بعید است استقلال این توان مالی را داشته باشد که این دو را به صورت قطعی خریداری کند. اما بر اساس خبرهای رسیده این دو بازیکن در صورت تمایل با وجود اجرای این قانون می توانند در تیم استقلال به بازی خود ادامه دهند.

قانون جدید شامل لژیونرهایی خواهد شد که از این پس قصد پیوستن به تیم های لیگ برتری را داشته باشند و شامل حال مهدی قایدی و محمد محبی نمی شود و استقلال می تواند حضور این دو را در جمع آبی ها تمدید کند. در یک فصل هم بر اساس مصوبه سازمان لیگ حضور خارجی ها در تیم های لیگ برتری ممنوع شد اما بازیکنانی که از قبل با تیم های لیگ برتری قرارداد داشتند، به حضور خود در تیم های لیگ برتری ادامه دادند.

محمد محبی و مهدی قایدی قبل از مصوبه جدید به تیم استقلال ملحق شدند و استقلال می تواند این حضور را تمدید کند. حجت کریمی، سرپرست مدیر عاملی باشگاه استقلال برای حفظ این دو بازیکن در ترکیب استقلال تلاش های خود را آغاز کرده است. او با باشگاه شباب الاهلی برای ادامه حضور مهدی قایدی در جمع آبی ها حضوری مذاکره کرد و مذاکره با باشگاه سانتاکلارا هم به صورت مکتوب صورت گرفته است. البته رضایت مهدی قایدی و محمد محبی هم برای ادامه حضور در تیم استقلال شرط است. در مورد محمد محبی گفته می شود، با پیشنهاد جالب توجهی از سوی باشگاه العین امارات مواجه شده و شاید برای حضور دراین تیم اماراتی وسوسه شد. این خبری است که رسانه های امارات هم بدان پرداختند و باید منتظر ماند و دید که چه سرنوشتی در انتظار این دو بازیکن خواهد بود.