به گزارش "ورزش سه"، منچسترسیتی و منچستریونایتد امروز در دیداری حساس در فینال رقابت‌های جام حذفی انگلیس به مصاف یکدیگر خواهند رفت. 

شیاطین سرخ امیدوار هستند که بتوانند با قهرمانی در این جام به دومین قهرمانی‌شان در این فصل دست پیدا کنند و سیتیزن‌ها هم به دنبال رسیدن به رویای فتح سه‌گانه با قهرمانی در لیگ برتر، جام حذفی و لیگ قهرمانان اروپا هستند. 

شاگردان پپ گواردیولا این فرصت را دارند که به دومین تیم انگلیسی تبدیل شوند که موفق شده به رکورد جذاب فتح سه‌گانه دست پیدا کند. پیش از این تنها یونایتد در سال 1999 موفق شده بود چنین افتخاری را به نام خودش ثبت کند. 

سیتی در چند سال اخیر بسیار پیشرفت کرده و بارها به رقیب و همشهری قدیمی غلبه کرده اما این تیم هم تحت هدایت اریک تن‌هاخ در طول این فصل بسیار پیشرفت کرده و به دنبال خراب کردن جشن و رویای سیتی در ورزشگاه ویمبلی است.

1878193

شرایط منچسترسیتی در آستانه این بازی

منچسترسیتی در دیدار برابر برایتون به تساوی رسید و بازی را به برنتفورد واگذار کرد اما آن‌ها 12 پیروزی متوالی پیش از آن به دست آورده بودند تا قهرمانی در لیگ برتر را بار دیگر از آن خودشان کنند.

گواردیولا در این دو بازی پایانی لیگ تصمیم گرفت به مهره‌های کلیدی‌اش استراحت دهد و از بازیکنانی استفاده کند که در طول نیم فصل دوم به صورت ثابت در ترکیب تیمش به میدان نرفته بودند. 

مصدومیت ناتان آکه باعث نگرانی او شده بود اما این مدافع هلندی در دیدار برابر برنتفورد بیشتر از 60 دقیقه درد زمین حضور داشت و نشان داد که در صورت نیاز برای بازی برابر یونایتد آماده خواهد بود. 

به صورت خلاصه باید گفت که سیتی نمی‌توانست انتظاری بهتر از این برای دیدار فینال داشته باشد. بازیکنان گواردیولا همگی آماده و در اوج هستند و اگر بتوانند این آمادگی را برابر یونایتد حفظ کنند، باید برنده بازی باشند. 

یکی از معضلات این مربی اسپانیایی در آستانه این بازی انتخاب ترکیب است. او در چند ماه اخیر ترکیب 11 نفره قدرتمندی را در اختیار داشته اما در جام حذفی از سیستم چرخشی استفاده کرده و بازیکنانی چون استفان اورتگا، آیمریک لاپورت، ریاض محرز و جولین آلوارز را در ترکیبش قرار داده است. او حالا باید تصمیم بگیرد که آیا از بهترین ترکیب ممکن برابر یونایتد استفاده خواهد کرد یا به بازیکنانی که او را به فینال این مسابقات رساندند اعتماد می‌کند.

1879782

شرایط منچستریونایتد در آستانه این بازی
بهتر است اول 12 ماه به عقب برگردیم و به یاد بیاوریم که یونایتد در زمان قبول هدایتش توسط اریک تن‌هاخ در چه وضعیتی قرار داشت. این تیم بدترین فصل ممکن در لیگ برتر را پشت سر گذاشته و در دو بازی از 14 بازی آخرش در تمامی رقابت‌ها به پیروزی رسیده و در هفت بازی از این میان شکست خورده بود. 

یک سال گذشته و تن‌هاخ توانست جایگاه سوم جدول رده‌بندی لیگ برتر را به این تیم تقدیم کند و با قهرمانی در جام اتحادیه به دوری شش ساله آن‌ها از جام پایان دهد. بنابراین تغییرات گسترده‌ای از سوی او در این تیم اعمال شد که حالا با چهار پیروزی متوالی به فینال جام حذفی رسیده است. 

اما در حالی که یونایتد حالا در مسیر رو به رشد قرار گرفته، تن‌هاخ هنوز کارهای بسیاری دارد که پیش از رقابت با سیتی برای کسب افتخارهای بزرگی چون لیگ برتر و لیگ قهرمانان باید انجام دهد و دیدار روز شنبه به خوبی نشان خواهد داد که یونایتد تا چه حد باید برای کم کردن این فاصله پیشروی کند. 

تن‌هاخ باید بر مشکل مهمی به نام مصدومیت هم غلبه کند. لیساندرو مارتینز پس از شکستن استخوانش در ماه آوریل از میادین دوراست و آنتونی مارسیال هم درگیر مصدومیت از ناحیه همسترینگ شده است. آنتونی هم به دلیل مصدومیت در بازی برابر چلسی شاید فرصت حضور در این دیدار را نداشته باشد.

1882827

اگر گواردیولا قهرمان لیگ قهرمانان در کنار لیگ برتر شود و اگر تن‌هاخ قهرمان جام حذفی در کنار جام اتحادیه شود، کدام سرمربی شایسته تحسین بیشتری است؟
گواردیولا و تن‌هاخ احتمالا با این ایده موافق خواهند بود که تنها یک سرمربی در تاریخ فوتبال انگلیس موفق شده فاتح سه‌گانه شود و اگر گواردیولا بتواند با رکورد سر الکس فرگوسن برابر شود، خودش را از سایرین جدا کرده است. 

اولین فصل حضور تن‌هاخ در اولدترافورد بسیار خوب بود اما او اولین کسی بود که گفت به یونایتد نیامده تا در جام‌های داخلی قهرمان شود و مقام سوم را در لیگ کسب کند. او این کار را قبول کرد چون می‌خواهد قهرمان لیگ برتر و لیگ قهرمانان شود و این جایگاهی است که گواردیولا در آن قرار دارد. 

نادیده گرفتن توانایی پپ به عنوان سرمربی کار آسانی است چون او تحت حمایت مالی قاطع مدیران سیتی قرار دارد اما او توانست تیمی را در این فصل شکل دهد که بهترین تیم دنیا است.

1880886

آیا دفاع یونایتد می‌تواند برابر ارلینگ هالند ایستادگی کند؟ 
بله، چون آنها این کار را پیش از این هم انجام داده‌اند و در جریان پیروزی 1-2 یونایتد برابر سیتی در اولدترافورد در ماه ژانویه، تیم تن‌هاخ توانست اجازه تنها دو شوت را به هالند بدهد که هیچکدام در چارچوب نبود. این مهاجم نروژی در مجموع 20 لمس توپ داشت و در بیشتر دقایق این دیدار در جریان بازی نبود. 

تن‌هاخ از رافائل واران و لوک شاو در مرکز خط دفاعی استفاده کرد و لیساندرو مارتینز روی نیمکت بود. او حالا مصدوم است و بازی نخواهد کرد، بنابراین محتمل است که تن‌هاخ از زوجی که قبلا جواب داده‌اند استفاده کند و تایرل مالاسیا یا دیوگو دالوت را در پست دفاع چپ به کار بگیرد.
 

بازیکن کلیدی سیتی
رودری بازیکن مهمی در این دیدار خواهد بود. حتی اگر گواردیولا تغییراتی را در تیمش اعمال کند، رودری بازیکنی است که به احتمال زیاد در ترکیب اصلی قرار خواهد داشت. او فصل بسیار درخشانی را در میانه زمین داشته و اگر برابر یونایتد خوب بازی کند، سیتی شانس زیادی برای قهرمانی پیدا خواهد کرد. برونو فرناندز مهره کلیدی یونایتد است و رودری می‌تواند فضا را روی این بازیکن پرتغالی ببندد.
 

بازیکن کلیدی یونایتد
مارکوس رشفورد نقش مهمی در ترکیب یونایتد خواهد داشت. او در سمت چپ در دوران اوج است و می‌تواند با سرعتش یا توانایی کشیدن به وسط زمین و شوت زدن با پای راست باعث آزار مدافعان سیتی شود. او بیشترین نگرانی را برای گواردیولا به دنبال خواهد داشت چون می‌تواند باعث پیروزی یونایتد در این دیدار شود. اگر رشفورد خوب بازی کند، یونایتد برنده خواهد شد. اگر او نتواند در این بازی بدرخشد، امروز روز سیتی خواهد بود.
منبع: ESPN