گری لینکر به نحوۀ قضاوت پل تیرنی داور این دیدار انتقاد دارد.

طرفداری | منچسترسیتی در فینال اف‌ای کاپ انگلیس با نتیجه 2-1 مقابل منچستریونایتد به پیروزی رسید تا دومین جام ارزشمند این فصلش را در راه کسب سه‌گانه بدست آورد. تنها گل منچستریونایتد در فینال اف‌ای کاپ توسط برونو فرناندز در دقیقۀ 33 از روی نقطۀ پنالتی به ثمر رسید. گلی که انتقاد مجری و کارشناسان ورزشی شبکۀ BBC را به همراه داشت.

گری لینکر مهاجم سابق فوتبال انگلیس و مجری شبکۀ ورزشی BBC می‌گوید اطلاعاتی در دست دارد که نشان می‌دهد قانون هَند در محوطۀ جریمه در آینده‌ای بسیار نزدیک دست‌خوش تغییراتی خواهد شد چرا که منچستریونایتد از یک پنالتی بحث‌برانگیز در این دیدار سود برده است. لینکر می‌گوید که وضعیت دست جک گریلیش در حالت طبیعی بوده و داور نباید در آن صحنه به سود یونایتد اعلام پنالتی می‌کرد.

احتمالاً از نظر فنی و بر طبق قوانین فعلی داوری اعلام پنالتی درست هست، اما مطمئن هستم که همه ما موافقیم که این قانون در حال حاضر پوچ و بی‌معنی است.

پیتر اشمایکل دروازه‌بان سابق باشگاه‌های منچستریونایتد و منچسترسیتی مدعی شد تصمیم داور پل تیرنی بر اساس تفسیر فعلی قانون درست بوده است. اشمایکل و آلن شیرر هر دو از تفسیر فعلی قانون خطای هند در محوطه جریمه انتقاد کردند و شیرر این قانون را "وحشتناک" دانست. اشمایکل اظهار داشت که پنالتی تصمیم درستی است اما این یک قانون احمقانه است. آنها در این بازی از این قانون سود بردند.

آلن شیرر هم دراین‌رابطه گفت:

من باید مراقب حرف‌هایی که در اینجا میزنم باشم، چون خیلی دوست دارم که الان فحش بدهم و اینکه نمی‌توانم این کار را انجام دهم مرا آزار می‌دهد. این قانون وحشتناک است. آنها در مورد وضعیت طبیعی، غیر طبیعی و فاصلۀ نزدیک دست صحبت می‌کنند، اما حالت دست گریلیش در وضعیت طبیعی قرار داشت. زمانی که توپ را با سر می‌زنید و در حال پایین آمدن هستید، این یک موقعیت و حالت طبیعی دست است. مگر قرار است چه کاری انجام دهید؟