شاهین بیانی می گوید اگر فرهاد مجیدی در استقلال بود، دو جام می گرفت

شاهین بیانی درباره ناکامی تیم فوتبال استقلال مقابل پرسپولیس برای رسیدن به قهرمانی جام حذفی فوتبال توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش طرفداری، شاهین بیانی به تسنیم گفت:

استقلال با این نفرات خیلی خوب بازی می‌کرد و می‌توانست قهرمانی لیگ برتر را با شکست پرسپولیس در دربی مسجل کند اما موفق نشد. امسال از سال‌هایی بود که فوتبال خوبی به نمایش گذاشتیم و می‌توانستیم قهرمان شویم.

وی افزود:

در یک تیم مثلثی وجود دارد که یک ضلع بازیکنان، یک ضلع مدیریت و ضلع بعدی عوامل بیرونی هستند. استقلال به لحاظ مدیریتی خوب نبود. پرسپولیس از بُعد مدیریت مشکل نداشت و ضعف‌هایش را با گرفتن بازیکنان تاثیرگذار پوشاند. ما سجاد شهباززاده را با سر و صدای زیادی آوردیم که تعداد دقایق حضورش در زمین اندازه یک بازی هم نبود. از شروع فصل، نمی‌دانستیم در چه پستی بازیکن بگیریم. در دفاع وسط مشکل داشتیم اما فقط هافبک گرفتیم. دفاع چپ استقلال ضعیف‌ترین بازیکن ما بود اما سرمربی تا روز آخر اصرار به بازی کردن او داشت و دلیلش را نفهمیدم.

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال خاطرنشان کرد:

اگر این حرف‌ها را در جریان مسابقات می‌زدیم، انتقاد می‌کردند که در حال ضربه زدن به استقلال هستید. در طول فصل، فقط حمایت کردیم اما الان لیگ و جام حذفی تمام شده است و می‌توانیم راحت حرف بزنیم. در همه جای دنیا پس از هر بازی به عملکرد بازیکنان نمره می‌دهند. آیا در فینال جام حذفی دو بازیکن داشتیم که نمره خوب بگیرند؟ اگر می‌خواهید دربی را ببرید باید 4 بازیکن خیلی خوب داشته باشید، 4 نفر خوب و بقیه متوسط باشند. ما دو بازیکن خوب هم نداشتیم!

بیانی با انتقاد از عملکرد فنی استقلال در دیدار با پرسپولیس ادامه داد:

برخی اتفاقات داخل زمین فنی نبود و اذیتم کرد. بازیکن ما در دربی کارت زرد می‌گیرد اما  می‌خندد! این رفتار من را خیلی اذیت کرد. بازیکن نمی‌داند چه پیراهنی را پوشیده است. هواداران و پیشکسوتان با استرس بازی را می‌بینند اما آقای بازیکن کارت زرد می‌گیرد و می‌خندد؟ این رفتار چه معنایی دارد؟ تنها نقطه عطف فینال جام حذفی همان چند دقیقه خوشحالی هواداران استقلال پس از گل تساوی بود و هیچ لحظه شاد کننده‌ای نداشت. حیف شادی هواداران در ورزشگاه که زیاد دوام نیاورد. نکته بعدی، رفتارهای نیمکت استقلال پس از گل بود. مگر می‌شود سرمربی تیمی که لحظات آخر گل تساوی را می‌زند، اخراج شود؟ اگر او رفتاری کرده باشد که مستحق کارت قرمز بوده باشد، خیلی بد است. پرسپولیس در دو دربی اخیر نفراتی را به میدان فرستاد که کم‌اشتباه بازی کردند. نیمکت‌شان را با نیمکت استقلال مقایسه کنید و ببینید چه آرامشی داشتند.

وی در مورد انتقادها از رفتارهای ساپینتو تصریح کرد:

خبرنگاران تا قبل از دربی مدام از ساپینتو درباره تمدید قراردادش سوال می‌کردند اما من گفتم باید فینال جام حذفی برگزار شود و عملکرد این مربی را ارزیابی کنند. استقلال در بدترین شرایط خودش مدعی قهرمانی بوده است. امسال از نظر مهره یکی از سال‌های خوبش را داشت اما نتوانست قهرمان شود. این اتفاق برای تیمی مثل استقلال بد است. شنیده‌ام که ساپینتو 4 ماه محروم شده است. رفتارهای او به استقلال ضربه زد. هوادار مربی‌ای می‌خواهد که به تیمش لطمه نزند. این آقا (ساپینتو) 9 بازی محروم بود و به استقلال لطمه زد. دیگر بیشتر از این ضربه زدن چه چیزی داریم؟

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال در واکنش به بحث حمایت از پرسپولیس برای رسیدن به عناوین قهرمانی گفت:

فرض بگیریم این موضوعات درست باشد. ما به لحاظ فنی چه کردیم؟ در دنیا به بازیکنان نمره می‌دهند. ما در دربی چه نمره‌ای گرفتیم؟ هواداران استقلال خودشان بررسی کنند و این سوال را بپرسند دو بازیکن خوب تیم ما در دربی کدام نفرات بودند؟ آیا به بازیکنی می‌رسند؟ گل اولی که خوردیم روی دفع اشتباه صالح حردانی بود و توپ را جایی فرستاد که بازیکن پرسپولیس نزدیک محوطه جریمه ایستاده بود! این مسائل در فوتبال ساده است. روی گل دوم پرسپولیس، دفاع ما چسبیده به خط دروازه بود و سید حسین حسینی دید نداشت. مدافعان باید نزدیک نقطه پنالتی می‌ایستادند. ما گل‌های ساده‌ای خوردیم. پرسپولیس با تیم خوبش کم اشتباه بود اما استقلال راحت می‌توانست برنده هر دو دربی باشد.

بیانی با بیان اینکه به خاطر هواداران از شرایط استقلال ناراحت است، افزود:

استقلال سال گذشته بدون باخت قهرمان شد. امسال بهتر از فصل گذشته بازی کردیم چون مهره‌های خوبی داشتیم. اگر فرهاد مجیدی این بازیکنان را در اختیار داشت، شک نکنید هر دو جام قهرمانی را می‌گرفت. پارسال از نظر مهره ضعیف‌تر بودیم اما امسال نفراتی مثل مهدی قایدی و محمد محبی را داشتیم. چرا باید این همه دلار خرج کنیم و نتیجه نگیریم؟

وی خاطرنشان کرد:

اواخر نیم فصل اول نمی‌دانم با چه تیمی بازی می‌کردیم. هافبک وسط ما بازیکن 19،20 ساله بود که دقیقه 70 تعویض شد. او بهترین بازیکن زمین بود و نفهمیدم چرا ساپینتو او را تعویض کرد. آن بازیکن با وجود سن کم پخته بازی می‌کرد و از دیدن بازی‌اش کیف کردم. الان که لیگ تمام شده است، حرف می‌زنم. ساپینتو از کمک‌های ایرانی‌اش کمک نگرفت یا نخواست به حرف آنها گوش دهد. آقای ساپینتو، چرا اصرار به استفاده از دفاع چپ تیم (جعفر سلمانی) داشتی؟ هر چه گل خوردیم از جناح این بازیکن بود. ما روی دفع توپ مشکل داشتیم و حتی اوت دستی هم به حریف می‌دادیم. باشگاه استقلال کمیته فنی تشکیل دهد و مسائل فنی را ارزیابی کند تا هواداران روشن شوند و بدانند مشکل چیست.

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال در خصوص اینکه با صحبت‌هایی که انجام داد موافق ماندن ساپینتو نیست، گفت:

بحثم این است که عملکردش ارزیابی شود. این آقا با رفتارهایش به استقلال لطمه زد. یکی از مشکلات استقلال در این فصل رفتارهای ساپینتو بود. مگر می‌شود یک مربی 9 بازی محروم باشد؟ فکر می‌کنید اگر او در دربی اخراج نمی‌شد، حضورش کنار زمین نمی‌توانست به تیم کمک کند تا گل دوم را نخوریم؟ وقتی سرمربی نباشد تیم ضربه می‌خورد. چرا باید چنین پول‌هایی خرج این مربی شود؟ امسال بهترین فرصت را برای گرفتن جام داشتیم که از دست دادیم. ما خودمان دو جام را به پرسپولیس تقدیم کردیم.

بیانی در واکنش به اظهارات حجت کریمی، سرپرست باشگاه استقلال در رابطه با خواسته‌های ساپینتو برای تمدید قرارداد گفت:

مدیریت باید از همین الان فعالیتش را آغاز کند. اگر این مدیریت بماند باید راهکار درستی داشته باشد. فرهاد مجیدی بهترین گزینه برای هدایت استقلال است و هواداران او را دوست دارند. نمی‌دانم بحث ساپینتو به کجا می‌رسد اما بعید است مدیریت با محرومیتی که برای ساپینتو در نظر گرفته شده، مایل به ماندنش باشد. اگر این کار را بکنند، خودزنی است و امیدوارم این اتفاق نیفتد! هواداران استقلال ناراحت هستند و حق دارند. زندگی و فوتبال جریان دارد. آنها بدانند دو ستاره روی پیراهن استقلال است که می‌توانند افتخار کنند.