به گزارش "ورزش سه"، حجت کریمی با حضور در برنامه فوتبال برتر، راز مخالفت خود با درخواست ساپینتو را فاش کرد. او درباره روند مذاکرات با سرمربی پرتغالی اظهار داشت: حدود 2 هفته پیش در هتل آزادی با ساپینتو دیدار داشتم و به او گفتم دوست ندارم این جلسه رسانه ای شود. ایشان شرایطش را گفت و خواست به دبی بروم و با وکیلش جلسه بگذارم که این کار را نیز انجام دادم و در دبی صحبت هایی انجام شد.

او ادامه داد: قرار شد وکیلش به تهران بیاید که الان چند هفته ای است او اینجا حضور دارد. در ایران اولین جلسه را با او برگزار کردیم. قرارداد سال جدید ساپینتو، 720 هزار یورو به علاوه 100 هزار یورو پاداش است که برای هر پیروزی 1500 یورو دیگر نیز دریافت می کند. ولی ایشان خواستار افزایش 200 هزار یورو به مبلغ اصلی قرارداد و افزایش میزان پاداش ها به 200 هزار یورو و پاداش پیروزی ها به 2500 یورو بود.

کریمی اظهار داشت: من با افزایش برخی پاداش ها مشکلی نداشتم ولی برای افزایش 200 هزار یورویی قرارداد اصلی مخالفت کردم. ولی به او گفتم اگر سال بعد قهرمان شویم، پاداشی را برای شما در نظر می گیریم. آقای ساپینتو گفتند شرایط پاسخ دهی ندارم و چند روزی صبر کنید. من با وکیلش تماس گرفتم و گفتم اگر می خواهند بیایند قرارداد را امضا کنند. نمی دانم چه کسانی به ایشان مشاوره دادند که تا بعد از دربی صبر کنید. بعد از دربی نیز برای دیدن خانواده اش راهی پرتغال شد. تا به امروز صحبتی نکرده ام.

سرپرست مدیرعاملی استقلال ادامه داد: امروز با وکیل ساپینتو که یک شخص ایرانی است، جلسه داشتم. گفتم گزینه اول، دوم و سوم ما آقای ساپینتو است. اگر ایشان تمایل دارند، همان قرارداد قبلی را امضا کنند و بیایند کارشان را برای تیم بستن شروع کنند. قرار شد تا یکی، دو روز آینده به ما اعلام کنند با این شرایط برمیگردند یا خیر.

وی ادامه داد: اگر با افزایش 200 هزار یورویی موافقت می کردم، قرارداد او بیشتر از یک میلیون دلار می شد. ساپینتو می گفت قراردادم 2 یا 3 ساله باشد. ولی ما در پرداختی ها مشکل داشتیم. در هیئت مدیره تصمیم گرفتیم با او ادامه بدهیم. تا امروز می گفتند چرا با ساپینتو تمدید نمی کنید؟ حالا که فهمیدند امروز جلسه داشته ایم، ببینیم فردا چه می گویند!