به گزارش "ورزش سه"، جیکوب ملیس، فارغ التحصیل آکادمی چلسی در سن 32 سالگی شرایط بسیار سختی را تجربه می کند. او با اعتیاد به الکل دست و پنجه نرم می کند و دیلی میل در گزارش اخیر خود این بازیکن را بی‌خانمان نامید.

ملیس در اواخر دهه 2000 میلادی وارد آکادمی چلسی شد و یکی از اعضای تیمی بود که در سال 2008 به فینال جام حذفی جوانان رسید. از او به عنوان یکی از پدیده های تیم لندنی یاد می شد اما مسیر فوتبالی این بازیکن در نهایت به بیراهه ختم شد. او که سابقه بازی در بارنزلی، ساوتهمپتون، بلکپول، بوری و منسفلید دارد از سال 2021 به دلیل مشکل اعتیاد از فوتبال دوره بوده است.

ملیس در مورد شرایط خود به دیلی میل گفت: "اعتیاد به الکل در طول دوران حرفه ای به من آسیب زیادی وارد کرد. من کنترلی روی رفتارم نداشتم و این روی تمریناتم تاثیر منفی می گذاشت که موجب نارضایتی مدیران تیم بود."

او در ادامه به طرد شدن تدریجی خود اشاره کرد: "یادم می آید یک بار وقتی 19 سال داشتم با حالت غیرعادی در تمرین حضور یافتم که استیو هالند (مربی تیم) اجازه تمرین کردن به من نداد و اخراجم کرد. چندین مورد دیگر هم وجود دارد."

فوتبالیست سابق فوتبال انگلیس در مورد بی‌خانمان شدنش گفت: "بخش زیادی از روز من صرف این می شود که کجا بروم و کجا بخوابم! خانواده دارم اما نمی خواهم در این شرایط به آنها تکیه کنم. می خواهم برای نجات یافتن تلاش کنم. راه سختی برای بهتر شدن وجود دارد اما سعی می کنم به چیزی فکر نکنم و راهم را ادامه دهم."

ملیس در این مصاحبه فاش کرد که گاهی روی کاناپه خانه دوستانش به خواب می رود و گاهی نیز همراه با دوستانش که قبض هتل را پرداخت می کنند زندگی می کند. او به تازگی با انجمن فوتبالیست های حرفه ای در ارتباط است و می خواهد با غلبه بر اعتیاد و با کمک باشگاه چلسی برای مربیگیری آماده شود.