به گزارش "ورزش سه"، در نشستی که میان مدیران سازمان لیگ و مدیران عامل باشگاه ها یا نمایندگان آنها برگزار شد، صورتجلسه ای امضاء شد که بر این اساس باشگاه ها می بایست سقف هزینه ها در قرارداد بستن رعایت کنند. البته بیش از نیمی از تیم ها به طور حتم این سقف را رعایت می کنند. به طور مثال تیم هایی چون ملوان – پیکان – هوادار – نساجی و... چه سازمان لیگ بخواهد و چه نخواهد هزینه اشان حتی نزدیک به سقف قرارداد هم نمی شود چه رسد به اینکه بخواهد از سقف قرارداد عبور کند. این قانون بیشتر برای تیم های مدعی قهرمانی و به نوعی تیم های بزرگ است تا میزان هزینه ها در این تیم ها مدیریت شود.

حجت کریمی، سرپرست مدیر عاملی باشگاه استقلال در برنامه فوتبال برتر صادقانه گفت؛ امکان اجرای سقف قرارداد باشگاه ها از سوی باشگاه استقلال وجود ندارد چرا که در فصل سپری شده میزان هزینه های صرف شده در باشگاه استقلال برای بازیکنان و کادر فنی 420 میلیارد تومان بوده که بیشتر از سقف قرارداد است که اگر به این قراردادها اضافه هم نشود، باز هم بیشتر از سقف قرارداد تعیین شده از سوی سازمان لیگ است. او به این نکته مهم هم اشاره کرد که استقلال در فصل سپری شده نزدیک به 150 میلیارد تومان هم برای خرید بلیط، تغذیه، مسافرت ها، پرداخت هزینه هتل کادر فنی و ... هزینه کرده و به نوعی هزینه صرف شده در استقلال در فصل سپری شده را نزدیک به 600 میلیارد تومان عنوان کرد. یعنی چیزی نزدیک به دو برابر سقف تعیین شده برای باشگاه ها به منظور هزینه در فصل جدید بازی ها!

حجت کریمی البته در بخشی از صحبت هایش به قراردادهای بالای بازیکنان اشاره کرد و اینکه این قراردادها بدون حساب و کتاب افزایش قابل توجهی داشته و باید در آینده بهتر مدیریت شود اما به قانون وضع شده برای باشگاه ها انتقاد کرد و گفت: وقتی قراردادهایی که در گذشته بسته شده بیشتر از سقف قرارداد تعیین شده بوده چطور امکان دارد این قانون را من رعایت کنم! من در نشست حضور نداشتم و پای این قانون را امضاء نکردم. ضمن اینکه امضای نماینده باشگاه ها هم تنها به منظور حضور در جلسه و امضای صورتجلسه است و ما این قانون را قبول نداریم. ضمن اینکه این قانون موجب پرداخت های زیر میزی و پرداخت دستمزد بازیکن به شکل های دیگر می شود. و البته ما برای دور زن آن راهکارهایی داریم که یکی از آنها پرداخت بیت کوین است. (باخنده)