به گزارش "ورزش سه"، شب گذشته در حین گفت و گوی محمدحسین میثاقی مجری فوتبال برتر با حجت کریمی سرپرست مدیرعاملی باشگاه استقلال یک مساله عجیب مطرح شد که بازتاب‌های گسترده‌ای در فضاهای هواداری و رسانه‌ای داشته است.

مجری فوتبال برتر در این مصاحبه وقتی مشغول صحبت درباره بالارفتن رقم قراردادهای بازیکنان در مدیریت مصطفی آجورلو بود، از حجت کریمی پرسید که رقم قرارداد گلر دوم تیم چقدر است؟ سرپرست باشگاه استقلال در پاسخ اعلام کرد که دوست ندارد در این خصوص حرفی بزند اما با اصرار میثاقی مواجه شد.مجری فوتبال برتر دوباره پرسید که قرارداد علیرضا رضایی دروازه‌بان دوم استقلال بالاتر از 10 میلیارد تومان است؟ در این حین کریمی فقط به صورت گذرا و برای اینکه از پرسش‌ها درباره مبالغ قرارداد رد شود، با کلمه "بله" از آن گذشت.

همین موضوع ابهام‌های زیادی را به وجود آورده و باعث شده تا برخی شایعات درخصوص علیرضا رضایی و نحوه امضای قرارداد او به وجود بیاید.

بر اساس کسب اطلاع خبرنگار ما اما رقم قرارداد علیرضا رضایی با استقلال بسیار کمتر از 10 میلیارد تومان است و حتی همان مبلغ هم با یک شرط مهم در قرارداد گنجانده شده است.

این دروازه بان جوان در ابتدای لیگ بیست و یکم و در زمان مدیریت احمد مددی در استقلال با نظر فرهاد مجیدی قراردادی دوساله با آبی‌ها امضا کرد و بازیکن این تیم لقب گرفت. او بعد با عبور از فصل اول با توجه به اینکه کمتر در ترکیب استقلال فرصت بازی پیدا کرد، تصمیم به جدایی گرفت.

1873154

رضایی با وجود اینکه در 5، 6 مسابقه آن سال برای استقلال بازی کرد ، اما عملکرد او چشم برخی باشگاه‌ها و سرمربیان لیگ برتر را گرفت و این دروازه‌بان هم که دوست داشت در تیمی باشد که بیشتر بازی کند، در ابتدای لیگ بیست و دوم از مدیران باشگاه خواست که رضایتنامه‌اش را صادر کنند.

در آن مقطع رضایی جوان پیشنهادی از یکی از تیم‌های صنعتی و با مبلغی مناسب دریافت کرده بود و به همین خاطر می‌خواست از استقلال جدا شود.

از این رو مصطفی آجورلو و همکارانش برای آنکه مانع از جدایی علیرضا رضایی شوند، با او توافق کردند که در ازای اضافه شدن یک فصل دیگر به مدت قراردادش رقم آن را افزایش بدهند. از این رو گلر جوان استقلالی‌ها در ازای تمدید یکسال دیگر در قراردادش رقمی در حدود هفت میلیارد و 300 میلیون تومان ثبت شد که بازهم به 10 میلیارد تومان و بالاتر از آن نمی‌رسد.

دروازه بان استقلال البته در قرارداد خود آپشن هایی داشته که در صورت تحقق رقم آن افزایش پیدا می‌کرد اما حالا تحقق این آپشن ها اکثرا با قهرمان نشدن استقلال در لیگ و جام حذفی منتفی شده و مبلغ او همان 7 میلیارد و 300 میلیون تومانی است که به آن اشاره کردیم.

با همه مطالبی که گفته شد، اگر علیرضا رضایی با همان قرارداد قبلی در استقلال به کارش ادامه می‌داد(که آن هم چندان کمتر از مبلغ 7.3 میلیارد نبود) ، او اکنون در پایان لیگ بیست و دوم بازیکن آزاد محسوب می‌شد و می‌توانست راحت به تیم‌های دیگری برود. حالا اما این گلر جوان یک فصل دیگر با استقلال قرارداد دارد و حتی در صورتی که قصد جدایی داشته باشد، می‌تواند برای باشگاه استقلال مبلغی را به عنوان پول رضایتنامه آورده داشته باشد.