سرمربی منچسترسیتی پیش از فینال لیگ قهرمانان اروپا مصاحبه جذابی داشته است که پیشنهاد می کنیم آن را از دست ندهید. 

طرفداری - یوفا | منچسترسیتی با رقم زدن بهترین فصل تاریخ خودش تنها یک پیروزی در فینال لیگ قهرمانان اروپا فاصله دارد. پپ گواردیولا و شاگردانش روز 20 خرداد در استانبول برای فتح مهم ترین جام مقابل اینتر صف آرایی می کنند. سرمربی منچسترسیتی در مصاحبه جدیدی که با سایت یوفا انجام داده در مورد مسائل مختلفی صحبت کرده است. 

هیجان بیش از حد در شان باشگاه ما نیست. ما به آنجا سفر خواهیم کرد تا یک رویا را به حقیقت تبدیل کنیم. تلاشمان را انجام خواهیم داد تا بازی خوبی به نمایش بگذاریم و فینال را ببریم. دو سال قبل شانس قهرمانی داشتیم و سال قبل هم با حداقل اختلاف ناکام ماندیم. امسال دوباره اینجا هستیم تا بهترین عملکرد خودمان را به نمایش بگذاریم. مانند بازی های وسط هفته لیگ برتر به سراغ این بازی می رویم. اطمینان حاصل می کنیم که بازیکنان با تمرکز کامل برای این بازی آماده شوند و کار خودشان را به درستی انجام دهند؛ همین. 

 اگر همین حالا بمیرم هم از دستاوردهایم راضی ام

من 10 بار در نیمه نهایی این رقابت ها حاضر بوده ام، سه بار به فینال رسیده ام و دو بار هم قهرمان شده ام. حالا شانس این را دارم که برای چهارمین بار در فینال حاضر شوم. در یگ قهرمانان به دستاوردهایی رسیده ام که بسیار فراتر از تصورات خودم است. اگر زندگی ام همین حالا تمام شود هم راضی خواهم بود؛ یک بار به عنوان بازیکن در باشگاه خودم قهرمان این رقابت ها شده ام و آن جام را بسیار دوست دارم. دو بار هم به عنوان سرمربی باشگاه خودم فاتح این رقابت شده ام. 

عدالت و بی عدالتی 

فوتبال به شما چیزهایی می دهد و از شما چیزهایی را می گیرد. زندگی سرشار از بی عدالتی است اما مثلا بی عدالتی در حق من همان لحظه ای است که اتلتیکو مادرید به حق خودش می رسد، یا برقراری عدالت برای رئال مادرید و بارسلونا. در چنین جهانی زندگی می کنیم. ما همیشه بیشتر و بیشتر می خواهیم و این اشتباه است. شما باید جاه طلب باشید اما نه حریص. در لیگ قهرمانان لحظات بسیار غم انگیزی را تجربه کرده ام که برایم دردآور بود و هرگز از خاطرم نمی روند. اما همین تورنمنت برایم لحظات زیبایی را رقم زده است که آنها را هم از یاد نمی برم. این دقیقا معنای زندگی و ورزش است. 

 منصفانه نیست اما همین که هست! 

باشگاه های زیادی وجود دارند که به خاطر نبردن این جام، پروژه ها و ایده های بی شماری را نابود کرده اند. باشگاه هایی وجود دارند که بزرگی خودشان را مدیون قهرمانی در این رقابت هستند. حتی اگر در این قضیه مثل هم فکر نکنیم، باور دارم همه کارهایی که طی این سال ها انجام داده ایم تنها در صورت قهرمانی برای دیگران قابل درک خواهد بود. اگر قهرمان نشویم، درک کمتری از کار ما در ذهن دیگران به وجود خواهد آمد. منصفانه نیست اما همین که هست!

به قهرمانی اروپا نیاز داریم 

یک حقیقت دیگر را هم باید بپذیریم؛ اگر می خواهیم به عنوان یک باشگاه بزرگ گامی بزرگ و قاطعانه برداریم، باید قهرمان اروپا شویم. با این حال مهم ترین مسئله این است که هر سال در همین جایگاه باشیم. دو سال قبل اینجا بودیم و بعد از گذشت دو سال دوباره اینجا هستیم. تلاشمان را انجام می دهیم و مهم است که دوباره در همین جایگاه باشیم. باشگاه بزرگ بودن یعنی هر سال در لیگ قهرمانان باشید، همیشه در مراحل پایانی بجنگید و قهرمان شوید. 

شکست در ورزش بی معنی است

در ورزش شکست وجود ندارد. اعتراف به این که شکست خورده اید یعنی به حریفتان گفته اید بی ارزش. یعنی زمانی که شکست می خورید دلیل آن نمی تواند عملکرد خوب حریفتان باشد؟ همه چیز به تلاش کردن بستگی دارد؛ ورزش یعنی تلاش و تلاش دوباره پس از شکست. زمانی که می برید، باید خیلی خونسرد و متواضعانه جشن بگیرید. وقتی هم که شکست می خورید یعنی اجازه دارید گریه کنید اما باید فردا دوباره کارتان را از سر بگیرید. ورزش همین است. شما شکست نمی خورید، وقتی تلاش می کنید چیزی به اسم شکست وجود ندارد.