به گزارش "ورزش سه"، منچسترسیتی شنبه در فینال لیگ قهرمانان به مصاف اینتر می‌رود. آبی‌پوشان منچستر دو سال پیش در فینال به چلسی باختند و اکنون برای جبران آن باخت و قهرمانی اروپا به زمین می‌روند. پپ گواردیولا، مربی سیتی، درباره این فینال و حواشی آن صحبت کرد.

آیا فوتبال اروپا می‌خواهد سیتی قهرمان شود؟
نمی‌دانم، بعضی‌ها می‌خواهند، بعضی‌ها نمی‌خواهند. بعضی از باشگاه‌ها دوست ما هستند و مطمئنم می‌خواهند، دیگران نمی‌خواهند؛ ولی این طبیعی است.

هیجان فینال لیگ قهرمانان
سطح هیجانش خوب بوده. دو روز دیگر به استانبول سفر می‌کنیم. مثل رویا است. دو سال پیش در فینال بودیم ولی شرایط فرق دارد، آن موقع کرونا بود. مسئله این است که در 95 دقیقه چه کار باید بکنی تا بهتر از حریف باشی.

آیا شکست در فینال 2021 انگیزه‌بخش است؟
نمی‌دانم. من نمی‌توانم از طرف بازیکنان حرف بزنم. بعضی‌ها آنجا بودند، بعضی‌ها نبودند. شرایط فرق کرده.

1883950

استرس یا آرامش
من کاملا آرام هستم، بابت کاری که بازیکنان کرده‌اند خیلی سپاسگزارم ولی فینال‌ها خیلی فرق دارند. کاری که در چند روز آینده انجام می‌دهیم، درک کردن فوتبالی است که باید بازی کنیم. بازی پر از مشکلی خواهیم داشت. فینال ما برابر یک تیم درجه یک است. ما اعتماد به نفس داریم و خوش‌بین هستیم ولی نمی‌توانم قابلیت‌های حریف را رد کنم.

آیا یونایتد در این بازی طرفدار سیتی خواهد بود؟
نمی‌دانم که یونایتد می‌خواهد ما برنده شویم یا نه. مسلما ما نماینده این کشور هستیم، هواداران ما وقتی به آنجا سفر می‌کنند، نماینده بریتانیا هستند ولی فکر نکنم همه هواداران بخواهند ما برنده شویم. این فوتبال است، رقابت وجود دارد. فکر می‌کنم عده‌ای از مردم، ما را دوست دارند ولی در مورد بقیه مهم نیست. این مسئله مهمی نیست.

استفاده نکردن از رودری در فینال 2021
برنامه بازی ما این بود، مثل برنامه بازی که برای شنبه داریم و اگر به شما بگویم چرا آن تصمیم را گرفتم، شاید فکر کنید حق با من است. اگر ببرم، حق با من است، اگر ببازیم، من اشتباه کرده‌ام. در این شغل باید این مسئله را قبول کرد.