به گزارش "ورزش سه"، با گذشت چند روز از شکست استقلال مقابل پرسپولیس در فینال جام حذفی، مهم‌ترین مساله‌ای که ذهن هواداران را به خود مغشوش کرده، وضعیت نیمکت این تیم برای فصل آینده است.

اظهارات حجت کریمی سرپرست مدیرعاملی استقلال علیه ساپینتو بعد از دربی 101 و نامه‌ای که ریکاردو ساپینتو مبنی بر ابراز علاقه برای بقا در استقلال خطاب به هواداران نوشت، وضعیت نیمکت مربیگری آبی‌ها پیچیده‌تر از قبل شده است.

در فضای موجود می‌شود اینطور برداشت کرد روابط مدیران استقلال و ساپینتو به حدی تیره و تار شده که شاید با وجود ایمیلی که باشگاه استقلال روز گذشته برای این مربی ارسال کرد و پیشنهاد خود را مطرح کرد، میلی از سوی دو طرف برای ادامه همکاری وجود نداشته باشد.

اگرچه حجت کریمی شب گذشته اعلام کرد که تا روز پنجشنبه منتظر پاسخ ساپینتو به پیشنهاد ادامه همکاری با مبلغ 720 هزار یورو(همان مبلغی که در قرارداد پارسال برای سال دوم در نظر گرفته شده) است، اما بعید است که مربی پرتغالی چنین شرایطی را بپذیرد. ساپینتو علاوه بر مسائل مربوط به توافق مالی خواهان قرارداد دوساله و البته برخی امکانات برای تیم و حتی برخی شروط دیگر هم داشت که همه این مسائل کار او را برای ادامه همکاری سخت می‌کند.

1882957
مدیران استقلال می‌گویند منتظر پاسخ نهایی ساپینتو هستند، اما بعید است دیگر شاهد این ژست‌های خاص از مربی پرتغالی در لیگ برتر ایران باشیم.

از آنجایی که حجت کریمی در برنامه شب گذشته فوتبال برتر هم صراحتا اعلام کرد سرمربی استقلال نهایتا تا روز جمعه هفته جاری انتخاب خواهد شد، به نظر می‌رسد سرپرست مدیرعاملی استقلال نقشه راه خود برای رد پیشنهاد استقلال توسط ساپینتو را ترسیم کرده باشد. 

به طور طبیعی همواره مدیران برنامه برخی سرمربیان خارجی را به باشگاه‌ها پیشنهاد می‌دهند و این اتفاق درباره استقلال نیز رخ داده و برخی مربیان اروپایی به حجت کریمی و همکارانش در استقلال معرفی شده‌اند. این در حالی است که جذب مربی خارجی با توجه به مسائل مربوط به نرخ ارز و البته شرایط رفاهی و امکاناتی و اقامتی که باید برای سرمربی خارجی و دستیارانش در نظر گرفته شود، برای باشگاه استقلال که یک شرایط مالی نسبتا بحرانی را پشت سر می‌گذارد، کاری بسیار سخت خواهد بود.

از سوی دیگر زمزمه‌هایی درباره انتخاب سرمربی ایرانی هم به گوش می‌رسد. مهم‌ترین نامی که در روزهای گذشته در فضای رسانه‌ای به آن اشاره شده، جواد نکونام است. کاپیتان سابق تیم ملی که در اواسط لیگ گذشته از فولاد جدا شد، سودای بازگشت به لیگ برتر را دارد. نکونام سال گذشته و در زمان مدیریت آجورلو نیز اصلی‌ترین گزینه استقلال برای جایگزینی فرهاد مجیدی بود اما در نهایت او بعد از فشارهایی که در فضای مجازی و کانال‌های هواداری تحمل کرد، تصمیم گرفت به پیشنهاد استقلال جواب منفی بدهد و کارش را در فولاد دنبال کند.

1804654

نام نکونام به عنوان گزینه ایرانی سرمربیگری استقلال در حالی مطرح شده که نزدیکان حجت کریمی هرگونه مذاکره با نکونام را تکذیب می‌کنند و معتقدند او اصلا در بین گزینه‌ها نیز قرار ندارد!

از سوی دیگر اسم برخی مربیان ایرانی دیگر مثل علیرضا منصوریان هم از طریق برخی رسانه‌ها و کانال‌ها در فضای مجازی مطرح شده است اما مساله جالب اینجا است که مدیران استقلال هیچ موضع‌گیری رسمی‌ای در خصوص سرمربی تیم خود در لیگ بیست و سوم نداشته اند.

از همه گمانه‌زنی های صورت گرفته که بگذریم، مساله تغییر در مدیریت باشگاه استقلال هم می‌تواند یک چالش بزرگ در مسیر انتخاب سرمربی برای فصل بعد باشد. حجت کریمی در برنامه فوتبال برتر چند بار به این مساله اشاره کرد که اگر در جلسه مجمع صبح سه‌شنبه 16 خرداد ماندگار باشد، چگونه برای رفع مشکلات تلاش خواهد کرد.

از سوی دیگر امروز حسین قربانزاده رییس سازمان خصوصی‌سازی نیز بعد از آنکه ایجاد تغییرات در هیات مدیره باشگاه استقلال را به جلسه یکشنبه 21 خرداد موکول کرد، حرف از مصاحبه با 28 گزینه برای حضور در هیات مدیره این باشگاه به میان آورد! اتفاقی که احتمال تغییر صد درصدی اعضای هیات مدیره و حتی مدیرعامل را هم به وجود می‌آورد.

با توجه به شرایط موجود و اینکه روز یکشنبه هفته آینده شاید زمانی برای ایجاد تغییر در هیات مدیره باشگاه استقلال باشد، بعید است وعده حجت کریمی برای انتخاب سرمربی تا پایان هفته جاری محقق شود. 

انتخاب سرمربی استقلال برای فصل بعد توسط هیات مدیره کنونی باشگاه، در حالی که شاید چند روز بعد آنها صندلی مدیریتی‌شان را ترک کنند و جای خود را به افراد دیگری با طرز تفکر و شیوه مدیریتی جدیدی بدهند، می‌تواند چالش‌های بعدی را ایجاد کند. بنا براین احتمال اینکه بعد از جلسه روز یکشنبه 21 خرداد مجمع استقلال ، سرمربی تیم انتخاب شود، زیاد خواهد بود.

با ذکر همه مسائلی که در بالا گفته شد، از شما مخاطبان "ورزش سه" و به ویژه هواداران استقلال تقاضا داریم، نظر خود را درباره نیمکت مربیگری این تیم در فصل آینده و همچنین سرمربی تیم با ما به اشتراک بگذارید.

شما بگویید که در وضعیت کنونی چه کسی شایسته نشستن روی صندلی سرمربیگری استقلال است و می‌تواند تیم را از شرایط موجود نجات بدهد؟ نظرات خود را می‌توانید در بخش کامنت‌های این گزارش ثبت کنید.