شاید کسی فکرش را نمی‌کرد ابوالفضل جلالی یکی از بازیکنان تیم ملی در جام جهانی باشد. با این حال جلالی آنقدر خوب کار کرد که کیروش او را با خودش به جام جهانی برد و در بازی مقابل آمریکا هم به او فرصت بازی داد. فرصتی که اندک بود ولی در همان مدت زمان کوتاه، ابوالفضل توانایی‌هایش را نشان داد و باعث شد خیلی‌ها از او تعریف کنند. بعد از بازگشت از قطر، همه فکر می‌کردند شرایط برای جلالی بهتر خواهد شد ولی ساپینتو به این بازیکن اعتقادی نداشت و در اکثر بازی‌ها این بازیکن را نیمکت نشین یا سکونشین می‌کرد.

جلالی تا قبل از بازی مقابل تراکتور ۷ ماه و ۶ روز بود که در ترکیب اصلی استقلال قرار نگرفته بود ولی در آخرین بازی فصل سرمربی پرتغالی آبی‌ها تصمیم گرفت به جعفر سلمانی برای جام حذفی استراحت بدهد و ابوالفضل را در ترکیب اصلی قرار دهد. جلالی هم با وجود اینکه مدت زیادی بود بازی نمی‌کرد، فوق العاده عالی ظاهر شد و یکی از بهترین‌های تیمش بود. جلالی در این بازی هم در کارهای دفاعی و هم در کارهای تهاجمی‌مثمرثمر بود و موفق شد گل سوم تیمش را هم با یک ضربه زیبا به ثمر برساند.

جلالی بعد از گلزنی به سمت هواداران استقلال و البته پدرش که برای دیدن بازی او به ورزشگاه آمده بود، رفت و اشک ریخت.با وجود عملکرد خوب در بازی مقابل تراکتور،ساپینتو در دو بازی نیمه نهایی و فینال مقابل نساجی و پرسپولیس دوباره جلالی را نیمکت نشین کرد. ابوالفضل هم که دیگر می دید جایی در این تیم ندارد،فردای بازی فینال جام حذفی قراردادش را با استقلال فسخ کرد. بعد از انتشار خبر فسخ قرارداد جلالی با استقلال و شایعاتی که مبنی بر رفتن این بازیکن به پرسپولیس مطرح شده بود، هواداران استقلال به شدت به مدیریت این باشگاه حمله کردند که چرا اجازه فسخ قرارداد به این بازیکن را دادند.

هرچند حجت کریمی در تلویزیون اعلام کرد فسخ جلالی صحت ندارد ولی یکی از مدیران سازمان لیگ با رد ادعای سرپرست مدیرعاملی آبی ها اعلام کرد ابوالفضل قراردادش را با استقلال فسخ کرد. جلالی یک فصل دیگر با استقلال قرارداد داشت ولی به دلیل اینکه مدیران این تیم نتوانستند به تعهدات مالی خود عمل کنند،قراردادش را فسخ کرد و به احتمال زیاد در صورت شکایت احتمالی استقلال از این بازیکن به کمیته تعیین وضعیت ،برنده این پرونده حقوقی خواهد بود.

جلالی که چند روزی برای دیدار با خانواده و استراحت راهی شمال کشور شده بود،تماس های مختلفی از استقلالی ها دریافت کرد. یکی از اطرافیان و نزدیکان کریمی هم با جلالی تماس گرفت و به او اعلام کرد نباید قراردادش را به این زودی فسخ می کرد. این فرد با تشریح وضعیت فعلی استقلال ،به جلالی گفت که برای مذاکره به تهران بیاید و حجت کریمی هم قرار است شخصا به او زنگ بزند تا ماجرا را پیگیری کند.

استقلالی ها که به شدت تحت فشار هوادارانشان هستند و نمی خواهند چنین ستاره ای را از دست بدهند،حاضرند با شرایط جدیدی با جلالی قرارداد امضا کنند ولی احتمال اینکه این بازیکن زیر بار این موضوع برود،کم است. جلالی نه تنها از ساپینتو ناراحت است،بلکه انتظار داشت مدیران استقلال هم در این مدت از او حمایت می کردند. به هرحال ابوالفضل یکی از نماینده های استقلال در جام جهانی بود و انتظار داشت در این مدت چند ماهه که خیلی سختی کشید و به لحاظ زوحی تحت فشار بود،مدیران استقلال سراغش را می گرفتند که اینطور نشد. جلالی فعلا عجله ای برای انتخاب تیم بعدی اش ندارد و مشغول استراحت است. او می خواهد با ذهنی آرام و سر فرصت با بررسی همه جوانب مسیر آینده فوتبالی خود را مشخص کند.