به گزارش "ورزش سه"، روز گذشته مجمع عمومی باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس بدون نتیجه خاصی به پایان رسید. وزیر ورزش، مدیرعاملان و اعضای هیئت مدیره سرخابی ها در این جلسات شرکت نکردند تا سازمان خصوصی نیز با اعلام تنفس، تاریخ 21 خرداد را برای اعلام هیئت مدیره جدید انتخاب کند.

این موضوع با واکنش وزیر ورزش و جوانان همراه شد. حمید سجادی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: در تیم مدیریتی هر ارگان و سازمان مانند باشگاه و فدراسیون، مجمع شاید صلاح بداند که بازنگری‌هایی انجام دهد.

وی با اشاره به صحبت‌های مطرح شده از سوی سازمان خصوصی‌سازی افزود: سازمان خصوصی‌سازی همکاران ما در دولت هستند و از آنجایی که به فصل نقل و انتقال نزدیک می‌شویم این سازمان علاقه‌مند بود که اگر بازنگری در هیات مدیره دو باشگاه پرسپولیس و استقلال لازم است هرچه زودتر انجام شود.

وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه فصل نقل و انتقالات از دیروز آغاز شده و تا ۱۵ مردادماه ادامه دارد، گفت: این موضوع به اطلاع سازمان خصوص رسانده شده است، ضمن اینکه ۳۰ خرداد AFC (کنفدراسیون فوتبال آسیا) قرار است نتیجه حرفه‌ای‌گری باشگاه‌ها را اعلام کند.

سجادی عنوان کرد: پیشنهاد ما به خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی و همکارانمان در خصوصی‌سازی و اعضای مجمع این بود که اگر می‌خواهیم بازنگری مدیریتی در هیات مدیره داشته باشیم به عنوان مثال مدیرعامل یا هیات مدیره تغییر کند تا ۳۰ خرداد که نتایج بررسی‌های AFC اعلام شود صبر کنیم تا پرسپولیس و استقلال مجوز حرفه‌ای خود را بگیرند.

وزیر ورزش و جوانان اضافه کرد: لذا پیشنهاد ما درباره دو باشگاه استقلال و پرسپولیس این بود که تا آخر خرداد صبر کنیم که موضوع حرفه‌ای‌گری آنها به شکل شفاف مشخص شود و بعد در مورد عملکرد مدیریتی دو باشگاه تصمیم بگیریم و براساس عملکرد دو باشگاه بگوییم که آیا مدیرعامل تغییر کند، ابقا شود و یا هیات مدیره و رئیس هیات مدیره تغییر کنند و اینکه چه کسی وارد و چه خارج شود؟

سجادی خاطرنشان کرد: البته هنوز در این زمینه به نتیجه‌ای نرسیده‌ایم و در جلسه امروز با سازمان خصوصی‌سازی موضوع را بررسی می کنیم.