به گزارش "ورزش سه"، حتی فوتبال در چنین شرایط سختی می‌تواند کارهای زیادی انجام دهد. اجازه دادن به اوکراین برای شرکت در پلی‌آف و احتمالاً گرفتن چراغ سبز برای حضور در جام جهانی می‌تواند برای این کشور بسیار مهم باشد.

اوکراین چندی دیگر در مرحله نیمه‌نهایی پلی‌آف جام جهانی به مصاف اسکاتلند خواهد رفت و در صورت پیروزی در این دیدار بازی فینال را برابر ولز برگزار خواهد کرد. در همین راستا میرچه‌‌آ لوچسکو، سرمربی رومانیایی دیناموکیف، ابراز امیدواری کرده که اوکراین با آماده‌سازی خوب پا به دیدارهای پلی‌آف گذاشته و نهایتاً راهی جام جهانی شود.

لوچسکو در این‌باره گفت: "ما موفق شدیم یازده بازیکن دیناموکیف را به رومانی بیاوریم.‌ این هسته اصلی تیم ملی است. استوا بخارست تلاش زیادی انجام داده و فضای آموزشی را برای تیم فراهم کرده است اما تیم به چیزهای بیشتری احتیاج دارد. ما باید منابعی را جهت حمایت از تیم در این چند ماه فراهم کنیم زیرا نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم که اوکراین بدون بازی تدارکاتی به جام جهانی صعود کند.

در اروپا کار آسانی نخواهد بود زیرا لیگ‌ها و جام‌ها در مراحل پایانی خود هستند.‌ خیلی خوب می‌شود اگر اوکراین حداقل یک بازی در ایتالیا برگزار کند، کشوری که جایگاه ویژه‌ای در قلب من دارد.‌ در روزهای آینده سعی خواهم کرد شخصاً با برخی از مربیان صحبت کنم تا کاری را سازماندهی کنم."