به گزارش “ورزش سه” ، تیم فوتبال پرسپولیس در پایان فصل 02-1401 در حالی برای سومین بار در تاریخ خود موفق شد با فتح جام حذفی و لیگ در کسب قهرمانی در رقابت‌های داخلی دبل کند که این تیم در پایان سال 1401 با اختلاف 4 امتیاز نسبت به سپاهان صدرنشین در رده سوم جدول رده‌بندی رقابت‌های لیگ قرار داشت و کمتر کسی فکر می‌کرد سرخ‌ها موفق شوند در پایان فصل دو گانه داخلی را کسب کند.

پرسپولیسی‌ها در سال 1402 عملکرد خیره کننده‌ای را از خود به جای گذاشتند و همین موضوع باعث شد تا در پایان فصل شاگردان گل محمدی با فتح لیگ و جام حذفی دوگانه کسب کنند. سرخپوشان در ۱۰ بازی خود در سال جاری رکورد صد در صد پیروزی را به ثبت رساندند که این آمار در نوع خود یک رکورد محسوب می‌شود. آنها 7 بازی در رقابت‌های لیگ برتر و 3 بازی در جام حذفی برابر تیم‌هایی همچون، استقلال تهران، مس رفسنجان، نساجی قائمشهر، گل‌گهر سیرجان و هوادار تهران به میدان رفتند و موفق شدند تمامی حریفان را شکست دهند.

1884260

در این 10 بازی پرسپولیس 24 بار موفق شد دروازه حریفان را باز کند و در مقابل تنها 4 گل دریافت کرد. نکته زمانی جالب‌تر می‌شود که بدانیم پرسپولیس در رقابت‌های لیگ تنها برابر مس کرمان گل خورد و در سایر بازی‌ها موفق شده دروازه خود را بسته نگه دارد.

سرخپوشان پایتخت که حالا برای چهارمین بار در تاریخشان موفق شده‌اند بردهای متوالی خود را دو رقمی کنند حالا این فرصت را دارند این رکورد بی‌نظیر را ارتقا بخشیده و این آمار را بهتر کنند.

پرسپولیس پیش از این برای اولین بار در سال 1350 با آلن راجرز در دومین دوره لیگ منطقه‌ای فوتبال ایران موفق شد با کسب 11 پیروزی پیاپی بردهای متوالی خود را دو رقمی کند. در پایان این فصل شاگردان راجرز با کسب 13 برد و یک مساوی و 27 امتیاز بدون شکست موفق شدند به عنوان قهرمانی دست پیدا کنند تا یکی از مقتدرانه‌ترین قهرمانی‌های تاریخ لیگ سراسری فوتبال ایران را رقم بزنند.

1884261

در اواخر دهه 60 پرسپولیس با علی پروین یکی از هجومی‌ترین تیم‌های تاریخ خود را در اختیار داشت. این تیم که در 3 جام مختلف در حال رقابت با حریفان خود بود در 12 بازی متوالی موفق شد حریفانش را شکست دهد. شاگردان پروین در پایان آن فصل موفق شدند قهرمان جام باشگاه‌های تهران و همچنین قهرمان جام در جام آسیا شوند.

پروین با بازگشت خود به نیمکت پرسپولیس باز هم جان دوباره‌ای به سرخپوشان بخشید. آن‌ها در سال 1377 رکوردی را به نام خود ثبت کردند که تاکنون هیچ تیمی حتی به این رکورد تاریخی نزدیک نشده است. شاگردان علی پروین در این فصل در 16 بازی پیاپی موفق شدند تمامی حریفان را شکست دهند. این اتفاق در حالی برای پرسپولیس رخ داد که 14 برد آن در رقابت‌های لیگ آزادگان بود و این تیم تا بدین روز رکورددار پیروزی متوالی در تاریخ رقابت‌های لیگ است.

1884262

شاگردان علی پروین در 24 مهر ماه سال 1377 موفق شدند با نتیجه یک بر صفر فولاد خوزستان را در ورزشگاه آزادی شکست دهند و بعد از آن برابر تیم‌های صنعت نفت آبادان (2 بار)، ملوان بندرانزلی، استقلال تهران، پاس تهران، تراکتور تبریز، ذوب آهن اصفهان، پلی اکریل اصفهان، چوکای تالش، فجر سپاسی شیراز، سپاهان اصفهان، بانک ملی تهران و باز هم فولاد خوزستان به 14 پیروزی متوالی در لیگ دست پیدا کنند. سرانجام سرخ پوشان در 21 اسفند ماه سال 1377 در حالی با شکست 2 بر یک برابر پاس تهران روند پیروزی‌های متوالی خود را از دست دادند که در بازی رفت موفق شده بودند این تیم را با نتیجه 4 بر صفر شکست دهند.

در پایان این فصل پرسپولیس مقتدرانه با 65 امتیاز موفق شد با 12 امتیاز اختلاف نسب به استقلال به مقام قهرمانی برسد و همچنین این تیم در فینال جام حذفی نیز با شکست 2 بر یک استقلال موفق شد فاتح این رقابت‌ها شود تا برای اولین بار در تاریخ دبل کند. حالا شاگردان گل‌محمدی در شرایطی مشابه بعد از فتح لیگ برتر و جام حذفی این فرصت را دارند که به رکورد افسانه‌ای دیگری دست پیدا کرده و بعد از 24 سال بار دیگر تاریخ را تکرار کند.