هواداران پرسپولیس از برانکو که ۷ جام برای تیمشان گرفته خاطرات بسیار خوبی دارند. برانکو در حالی که پنجره‌های پرسپولیس بسته بود با ۱۰ بازیکن این تیم را به فینال آسیا برد و یک‌بار هم مثل یحیی هر سه جام را فتح کرد. خیلی‌ها عقیده دارند تیم او بهتر از تیم فعلی پرسپولیس فوتبال بازی می‌کرد هرچند که این تیم هم ویژگی‌های زیادی داشت.

بهترین سرمربی تیم پرسپولیس در تاریخ لیگ برتر، عنوان نظر سنجی خبرورزشی بود که برانکو ایوانکوویچ سرمربی سابق و کروات پرسپولیس عنوان نخست را با ۵۵ درصد آرا در مقابل ۳۳ درصد یحیی گل‌محمدی به خود اختصاص داد. به همین بهانه با برانکو صحبتی انجام دادیم که خواندن آن خالی از لطف نیست. مصاحبه ما با سرمربی سابق پرسپولیس را با این توضیح بخوانید که مثل همیشه دوست خوب و یاور خبرنگاران ورزشی، رضا چلنگر زحمت ترجمه آن را بر عهده داشت.

ابتدا می‌خواهیم بپرسیم چه زمانی از قهرمانی پرسپولیس باخبر شدید؟
می‌توانید از همین رضا چلنگر بپرسید که یک دقیقه بعد از بازی پرسپولیس و نساجی مازندران، به رضا زنگ زدم و تبریک گفتم!

جدا؟
(چلنگر جواب می‌دهد) راست می‌گوید! برانکو یک دقیقه بعد از بازی با نساجی زنگ زد و قهرمانی پرسپولیس را تبریک گفت.

فکرش را می‌کردید پرسپولیس قهرمان لیگ برتر شود؟
چرا که نه؟ به یحیی گل‌محمدی تبریک می‌گویم. او تیم خوبی بست و نفرات خوبی جذب کرد و قهرمان هم شد. خیلی خوشحالم پرسپولیس با شایستگی قهرمان لیگ برتر شد.

شاید ندانید اما بهانه تماس ما با شما، نظرسنجی خبرورزشی در خصوص بهترین سرمربی پرسپولیس در تاریخ لیگ برتر است. شما با ۵۰ درصد آرا پیش‌تاز شدید و...
از خوانندگان پرسپولیسی خبرورزشی تشکر می‌کنم. روزنامه خبرورزشی قدیمی‌ترین روزنامه ورزشی است که همیشه من با علاقه خاصی در ایران آن را دنبال می‌کردم. ما برای هواداران فوتبال بازی می‌کنیم و امیدوارم لایق این نظر مخاطبان و پرسپولیسی‌ها باشم.

برانکو روی نیمکت

شما بعد از ۳ قهرمانی در لیگ برتر و ۷ جام از پرسپولیس رفتید و حالا هم یحیی گل‌محمدی ظاهرا چنین تصمیمی گرفته است. نظری ندارید؟
من نمی توانم درباره تصمیم یحیی گل‌محمدی نظری بدهم. مربیگری در پرسپولیس کار شیرین اما سختی است. انتظارات به درستی بالاست و شما باید همیشه قهرمان شوید. امیدوارم یحیی گل‌محمدی بماند و باز در پرسپولیس قهرمان شود.

تیم ملی ایران با امیر قلعه‌نویی یکی از نامزدهای قهرمانی جام ملت‌های آسیاست. در این رابطه صحبتی ندارید؟
(می‌خندد) من دوست دارم عمان و ایران به فینال جام ملت‌های آسیا برسند. به هر حال چون سرمربی تیم عمان هستم اول دوست دارم عمان قهرمان شود و بعد تیم دوم من ایران است!

ولی تیم عمان در گروه سختی قرار گرفته است. شما با عربستان سعودی، تایلند و قرقیزستان هم‌گروه شده‌اید. عربستان که می‌دانید یکی از مدعیان قهرمانی است؟
عمان جلوی عربستان در مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ با بدشانسی مواجه شد. ما به درخشش گلر عربستان و بدشانسی خودمان یک بر صفر باختیم. حداقل ۳ موقعیت گل و یک دروازه خالی را نزدیم و نشان دادیم ترسی از هیچ اسمی در آسیا نداریم. الان هم می خواهیم با همه قدرت در جام ملت‌های آسیا حاضر شویم.

به عنوان سوال آخر دوست ندارید به ایران برگردید؟
دوست دارم برگردم ولی مالیاتم را ندادند و به همین خاطر نمی‌توانم به ایران بیایم و دوستانم را ببینم! (رضا چلنگر توضیح می‌دهد) اصل مبلغ مالیات برانکو حدود ۴میلیارد تومان بود که حالا فکر کنم دو یا سه برابر شده است. این پول باید از طرف باشگاه پرسپولیس پرداخت می‌شد که هنوز چنین اتفاقی رخ نداده است!