به گزارش "ورزش‌سه"، چند‌ماه پیش بود که رسانه‌های قطری از احتمال حضور امین حزباوی، مدافع فصل گذشته فولاد خوزستان در باشگاه السد قطر خبر دادند. این انتقال سرانجام جنبه رسمی پیدا کرد و این بازیکن 19ساله قراردادی به‌مدت 5سال با یکی از معتبرترین باشگاه‌های لیگ ستارگان قطر امضا کرد. حالا او دوران جدیدی از فعالیت حرفه‌ای‌اش را خارج از فوتبال ایران شروع خواهد کرد تا به هدف‌های بزرگ‌تری دست پیدا کند که یکی از آنها بازی در فوتبال اروپاست.

حزباوی در مورد پیوستن به السد و مسائل مختلف دیگر به سؤالات همشهری پاسخ می‌دهد.

 *از اینکه در 19سالگی صاحب یک موقعیت بزرگ شده‌ای، چه احساسی داری؟
قطعا بابت این اتفاق خوشحال هستم. من با اینکه زمان کمی در لیگ برتر بازی کردم ولی در نهایت با یک پیشنهاد مهم مواجه شدم و به فوتبال قطر آمدم. خودتان هم می‌دانید که فوتبال این کشور در سال‌های گذشته چه پیشرفت چشمگیری داشته است. آنها از لحاظ امکانات بی‌نظیر هستند و حتی جام‌جهانی هم برگزار کردند. تیم ملی این کشور هم در جام ملت‌های قبلی قهرمان شد و این نشان می‌دهد که فوتبال قطر جای خوبی برای پیشرفت است. بازیکنان و مربیان خارجی باکیفیتی در لیگ قطر حضور دارند و این به پیشرفت من که بازیکن جوانی هستم کمک می‌کند.

1880076

 *اولین بار چه زمانی با این پیشنهاد مواجه شدی؟
ما در لیگ قهرمانان آسیا با الهلال و الفیصلی بازی کردیم که بعد از این دو بازی به مدیر برنامه‌هایم پیشنهاد دادند و ما هم این موضوع را با باشگاه فولاد در میان گذاشتیم. خدا را شکر که مسئولان 2باشگاه هم به نتیجه رسیدند و این انتقال صورت گرفت. از طرفی باشگاه فولاد هم بابت این انتقال سود برد که از این موضوع هم خوشحالم.

* در یکی از مصاحبه‌هایت گفته بودی که مبلغ انتقالت به السد و مقدار پولی که فولاد گرفته را نمی‌دانی.
این موضوعی است که بین 2باشگاه بوده و اطلاعی در این زمینه ندارم.
 *با توجه به شرایط سنی‌ات، فکر نمی‌کنی برای بازی در ترکیب ثابت کار سختی داشته باشی؟
قطعا کار من آسان نیست ولی دوست دارم خودم را ثابت کنم. السد باشگاه بزرگی است و بازیکنان باکیفیتی در این تیم حضور دارند ولی مطمئن باشید نهایت تلاش خودم را برای موفقیت در این تیم به‌کار خواهم گرفت. دوست دارم از نام و اعتبار فوتبال ایران و فوتبال خوزستان در لیگ قطر دفاع کنم. من انگیزه‌های زیادی دارم تا خودم را نشان دهم.

1880078

* ولی برخی هم معتقدند بهتر بود کمی دیرتر لژیونر می‌شدی. نظر خودت چیست؟
در فوتبال نمی‌توان چیزی را در مورد آینده پیش‌بینی کرد. وقتی این پیشنهاد رسید، باید آن را قبول می‌کردم چون این یک فرصت بسیار خوب برای من است تا بیشتر پیشرفت کنم و به هدف‌های بزرگ‌تری برسم.
* امکانات باشگاه السد را از نزدیک دیده‌ای؟
بله، امکانات آنها بدون شک در حد تیم‌های اروپایی است و این چیزی است که همه می‌دانند.
*  مهدی طارمی هم از فوتبال قطر راهی اروپا شد و درخشش خیره‌‌کننده‌ای داشت. فکر می‌کنی این اتفاق برای تو هم تکرار شود؟
قطعا هدف من هم همین است که از فوتبال قطر به اروپا بروم. دوست ندارم در لیگ یا یک تیم سطح پایین اروپایی بازی کنم و اگر در لیگ قطر و همچنین تیم ملی عملکرد خوبی داشته باشم قطعا می‌توانم به یک تیم خوب اروپایی بروم. از لیگ قطر بازیکنان زیادی به فوتبال اروپا رفته‌اند و امیدوارم این اتفاق برای من هم رخ دهد.

*دوست داری در کدام لیگ اروپایی بازی کنی؟
آرزو داشتم در لیگ برتر انگلیس و اسپانیا بازی کنم. رؤیای من بازی در لالیگا یا پریمیرلیگ است. می‌دانم که برای رسیدن به هدف‌هایم کار سختی دارم و قطعا باید چندبرابر گذشته زحمت بکشم و تلاش کنم.
*دوست نداری در مورد دیگر پیشنهادهایی که به دستت رسیده بود صحبت کنی؟
من از لیگ ایران چند پیشنهاد خوب داشتم و بحث چند پیشنهاد از تیم‌های اروپایی هم مطرح بود ولی گفتم که دوست دارم زمانی به اروپا بروم که در یک لیگ مطرح بازی کنم. فکر می‌کنم السد بهترین انتخابی بود که در این مقطع می‌توانستم انجام دهم.