به گزارش ورزش سه، امسال این اتفاق با گلزنی کاپیتان فعلی سرخ‌ها تکرار شد آن هم در حالی که پیروانی در نقش مدیر و پوزیشن حساسی که دارد یکی از ارکان مهم این موفقیت تاریخی به حساب می‌آمد. ایران ورزشی  با پیروانی درباره این قهرمانی‌ها، مشکلات پرسپولیس، مسائل نقل و انتقالات و... گپ مفصلی زده  که بخش اولش را می‌خوانید:
فصل سختی بود اما شیرین تمام شد. درباره این فصل برایمان بگویید.
خب در این فصل چند تا تیم خوب حضور داشتند. روزهای آخر رقابت بین چند تا تیم وجود داشت که خوب یارگیری کرده یا خوب هزینه کرده بودند. در نهایت ما هر دو تا جام را بردیم. ما در طول فصل خیلی از هفته‌ها در صدر جدول بودیم و دو تا دربی را هم بردیم. بهترین خط دفاعی را داشتیم و یکسری آمارهای‌مان خوب بود و جزو تیم‌های برتر بودیم. در نهایت مستحق قهرمانی بودیم و به هدف‌مان رسیدیم.

خیلی‌ها می‌گویند آن شکست مقابل سپاهان نقطه عطفی بود برای قرار گرفتن در مسیر قهرمانی. نظر شما چیست؟
بازی با سپاهان مثل همه بازی‌های دیگر سه امتیاز داشت اما در لحظات آخر گل خوردیم که در تهران هم بود. به نظرم اگر در جام حذفی 4 تا به سپاهان نزده بودیم در آن بازی راحت‌تر کار می‌کردیم. شما ببینید در اروپا تیم‌هایی مثل بارسلونا وقتی قهرمان می‌شوند ممکن است بازی‌های بعدی‌شان را ببازند. این مسأله در مورد بایرن و لیورپول هم در فصل‌های قبل اتفاق افتاده بود. وقتی شما قهرمان لیگ می‌شوید یا یک بازی بزرگ را می‌برید انگیزه‌هایتان کم می‌شود اما ما بعد از آن باخت توانستیم خودمان را جمع و جور کنیم و قهرمان لیگ شدیم. بعد از قهرمانی لیگ احساس می‌کردیم انگیزه‌مان کم شده و من از این مسأله می‌ترسیدم اما دیدید در دربی حذفی در وقت اضافه 4 تا موقعیت گل داشتیم اما در نهایت باید بگویم این نبود که آن بازی سپاهان نقطه عطف قهرمانی ما باشد. ما 10 تا بازی پشت هم بردیم و بیشترین گل‌ها را هم زدیم. در واقع کل تیم خوب کار کرد و تلاش و انگیزه بالایی داشت. ما تیم‌هایی که مدعی بودند را شکست دادیم و خیلی از تیم‌ها را در شهرشان بردیم. دربی برگشت و فینال حذفی را هم بردیم. فکر می‌کنم مستحق این قهرمانی‌ها بودیم اما خب خیلی‌ها بحث داوری را وسط می‌کشند در حالی که خیلی‌ها از این مسأله ضرر کردند. ما تیمی بودیم که بعد از نوروز همه بازی‌ها را بردیم و با فوتبالی که ارائه دادیم مستحق این عناوین بودیم.

1872196

شما قبل از فینال حذفی به خاطر تجربه خودتان از بردن دوگانه حرف‌های جالبی زدید و به بازیکنان گفتید تا وقتی دبل نکنید، نمی‌دانید چقدر لذت بخش است. بعد از دبل بازیکنی آمد پیش شما بگوید افشین خان دم‌تان گرم، شما درست می‌گفتید؟
یعنی همه بچه‌های تیم آمدند و گفتند درست می‌گفتی، حتی برای دبل قهرمانی و من شعار ساخته بودند و برایم می‌خواندند. واقعاً دبل لذت خاص خودش را دارد.
این یک اتفاق تاریخی است که شاید برای هر بازیکنی تکرار نشود.
اصلاً در جلسه‌ای که آقا یحیی گذاشت من صحبت کردم. بالاخره از نظر سنی و سابقه وقتی قدیمی‌تر باشی و خواهش کنی کوچکترها می‌پذیرند. در آن جلسه من به بازیکنان گفتم با تمام وجود بازی کنید و جام حذفی را بگیرید که فیلمش هم هست. واقعاً هم همین اتفاق افتاد.
البته آن صحبت‌های ساپینتو و مسأله‌ای که درباره بیرانوند پیش آمد خیلی کمک کرد تا انگیزه بازیکنان بیشتر شود.
اینها بی‌تأثیر نبود اما بحث فنی اصل بود و شما می‌توانید کار فنی تیم ما را زیر سایه ببرید. اصل کار تیم ما خوب بازی کردنش بود و البته روحیه بالا، اتحاد و همدلی بیشتری که در تیم ایجاد شد، کمک کرد.
یک اتفاق عجیب در شروع فینال حذفی افتاد و بازیکنان استقلال با بازیکنان پرسپولیس دست ندادند یا ساپینتو به سختی دست یحیی را فشرد.

آیا این مسأله را ساپینتو به تیمش گفته بود تا بیایند و مثل یک میدان جنگ رفتار کنند یا به خاطر حرکت بیرانوند شاکی بودند و کاپیتان‌شان چنین تصمیمی گرفته بود؟
حالا دیگر ما به نظرشان احترام می‌گذاریم و تصمیم‌شان این بوده اما نمی‌دانم انگیزه‌شان چه بوده است.
اما این اتفاق در یک بازی فینال در یک تورنمنت رسمی و مهم سابقه نداشته.
البته کار که قشنگ نبود اما تصمیمی است که گرفتند و قابل احترام است. نمی‌خواهیم زیاد به این مسأله ورود کنیم.به‌عنوان مدیر تیم پرسپولیس مسئولم که درباره تیم خودم حرف بزنم و در نهایت اینکه آنها دست ندادند، تصمیمی است که برای ما قابل احترام است.

1855960


بعد از اخراج ساپینتو عده‌ای از هواداران استقلال با رو کردن فیلمی گفتند از نیمکت پرسپولیس حرفی به تیم داوری زده شده و همین مسأله باعث اخراج مربی آنها شده. این مسأله را تأیید می‌کنید؟
ببینید ساپینتو مربی خوبی بود. مربی بزرگ و قابل احترامی بود اما هم به تیم و هم به خودش ضربه زد. شما دیدید از اول فصل آن ماجرای برانکارد در انزلی، درگیری با یگان ویژه، درگیری با داور و مربیان حریف را همواره داشت. حالا اگر آدم آرامی بود می‌گفتم حق دارند اما حرکاتش واقعاً حرکاتی نبود که مورد تأیید باشد و آرامش به تیمش بدهد.

بالاخره از نیمکت شما حرفی به داوری زده شد یا نه؟
نه، نه، ایشان به خاطر بی‌احترامی و حرکاتش که از دقیقه 1 شروع شد و هر توپی می‌آمد به غلط یا درست سوت زده می‌شد، معترض بود حتی توپ‌های وسط زمین. به خاطر همین مسائل اخراج شد. با این حال مربی بزرگی بود و برایش آرزوی موفقیت می‌کنم.

اما قبول دارید خیلی زود از این دبل تاریخی و شادی و لذت‌هایش عبور کردیم و بلافاصله وارد فضای نقل و انتقالاتی شدیم؟
خب این یک راهکار است تا تیم‌هایی که نتیجه نگرفتند با جذب دو، سه تا بازیکن جدید ناکامی‌شان را جبران کنند اما در نهایت اینکه پرسپولیس تیم بزرگی است و بازیکنان بزرگ می‌خواهد و باید نفراتش را حفظ کنند و تقویت هم بشود تا نماینده خوبی در بازی‌های آسیایی باشد.