به گزارش "ورزش سه"، قهرمانی منچسترسیتی در لیگ قهرمانان باعث شد که بسیاری بار دیگر به تحسین گواردیولا و نبوغ او روی نیمکت روی بیاورند. 

این مربی کاتالان به اولین مربی تاریخ فوتبال تبدیل شد که موفق شده با دو تیم متفاوت رکورد کسب سه‌گانه در فوتبال اروپا را به ثبت برساند و نامش را جاودانه کند. 

1886250

آنری که از قهرمانی گواردیولا در این رقابت‌ها بسیار خوشحال به نظر می‌رسید در گفتگو با CBS در این باره اظهار داشت: «من برای آنها خیلی خوشحال هستم. برای پپ خیلی خوشحال هستم چون او حالا دو سه‌گانه با دو تیم متفاوت کسب کرده است. دیگر نمی‌خواهم بشنوم کسی درباره او حرف می‌زنید. بروید بخوابید.»

این ستاره سابق بارسلونا با اشاره به بحث درباره سرمربی سیتی اضافه کرد: «او بهترین سرمربی است. او بهترین مربی‌ای است که من در چندین سال گذشته دیدم و با اختلاف این جایگاه را کسب کرده است. من مدت‌هاست این موضوع را می‌گویم. دوست دارم بدانم بحث بعدی چیست؟ آیا او سه‌گانه دیگری کسب نکرده بود؟ بی‌خیال، دست از حرف زدن بردارید. او بهترین مربی‌ای است که من دیده‌ام. آفرین پپ، آفرین سیتی.»

1886215

او همچنین با اشاره به خوشحالی بی‌اندازه بازیکنان سیتی گفت: «این هت تریک برای آن‌ها است. دومین سه‌گانه گواردیولا است. آن‌ها حریف قدرشان را در نیمه نهایی شکست دادند و تمام سال در پی آرسنال بودند. این اولین بار است که دوست دارم دوباره در میدان حضور داشتم و این حس را تجربه می‌کردم.»

آنری با تمجید از توانایی‌های گواردیولا ادامه داد:« من ستاره تیم شکست ناپذیر آرسنال بودم و با این جایگاه به بارسلونا رفتم اما پپ من را از نو برنامه‌نویسی کرد و توانست یکی از بهترین تیم‌های تاریخ را بسازد.»

این مهاجم سابق آرسنال درباره دلیلش برای انتخاب پپ به عنوان بهترین مربی تاریخ اظهار داشت: «او همیشه به دنبال پیشرفت و بهتر کردن شرایط بازیکنان است و این برای من بسیار ارزشمند است. دوما این که او در هنگام تمرین با بازیکنان پست‌های را ایجاد می‌کند تا بازیکنان بتوانند آنجا بازی کنند.»