حمید خوشخوان چند روز پیش درگذشت...

حمید خوشخوان داور قدیمی فوتبال ایران آخرین داغ فوتبال ایران است، این داور تاریخ ساز، از یک خانواده فوتبالی بود، مرحوم محمود خوشخوان و حسین خوشخوان، برادران داور مرحوم حمید خوشخوان بودند.

به گزارش طرفداری، حمید خوشخوان نقشی تاریخی در یک دربی مهم پایتخت داشته است، در روز 15 مهر ماه سال 1362 او در روزی عجیب داور بازی پرسپولیس و استقلال شد.

در آن دوران وضعیت کشور چنان بود که داور خارجی امکان حضور در کشورمان را نداشت و بین داوران ایرانی تنها محمد صالحی، مختصات داوری در دربی را داشت، محمد صالحی به عنوان داور بازی پرسپولیس و استقلال مطرح بود و 4 بازی بین 2 تیم را سوت زده بود و تنها دربی ای که داوری به جز صالحی در آن سالها سوت زده بود مربوط به سال 58 و قضاوت هروس باغومیان می شد که به جنجال کشیده شده بود.

حالا برای برگزاری دربی روز 15 مهر ماه 62 با یک محدودیت دیگر مواجه بودیم و محمد صالحی داوری بازی جنجالی پرسپولیس و شاهین را برعهده داشت، دیداری که به جنجال و رای انضباطی و اعتراض شدید پرسپولیسی ها منجر شده بود.

در شرایطی که گزینه اول همه بازیهای مهم در آن دوران محمد صالحی بود برای جلوگیری از مشکلات خارج از میدان در آن دوران حمید خوشخوان قضاوت دیدار بزرگی را بر عهده گرفت که می توانست تکلیف قهرمانی را مشخص کند.

در این دیدار بزرگ، بیشترین تماشاگر در تاریخ دربی به ورزشگاه آمدند، تماشاگران حتی تا کنار زمین هم آمده بودند و روزی پر التهاب در تاریخ فوتبال ایران در حال رقم خوردن بود.

بازی را حمید خوشخوان بدون جنجال سوت زد، مسابقه 1-0 به سود استقلال تمام شد و هیچ کس هم به قضاوت خوشخوان اعتراض نکرد.

حمید خوشخوان بعدها در سال 68 هم دیداری دیگر در دربی را سوت زد و این دیدار هم بدون جنجال و درگیری به پایان رسید.

یاد مرحوم حمید خوشخوان را گرامی می داریم.