به گزارش "ورزش سه"، در مرحله نهایی این دوره از مسابقات قهرمانی زیر 23 سال آسیا هیچ یک از 16 تیم حاضر همانند دوره های قبل حاضر نیستند، دست از رویای صعود به المپیک بردارند و حتی یک اشتباه ممکن است، منجر به عدم صعود شود. رضا عنایتی می داند، چه ماموریت مهمی به او محول شده است. ماموریتی که به طور دقیق نمی دانیم نزدیک به 5 دهه یا بیش از 5 دهه است که فوتبال ایران در اجرای آن ناکام مانده! و همه ی این ها در حالی است که فوتبال ایران یکی از قدرت های برتر آسیا به حساب می آید و بارها و بارها حضور در رده نخست رنکینگ آسیا را تجربه کرده است.

1887045

رضا عنایتی در تمرین تیم امید پا به پای بازیکنان می دود و همه چیز را زیر نظر دارد. کوچک ترین نکات را به بازیکنان گوشزد می کند تا همه ی این تلاش ها در پایان منجر به یک موفقیت بزرگ شود. صعود به المپیک. او پیش تر صعود را در مقیاس خیلی کوچک تر تجربه کرده بود. صعود به لیگ برتر به همراه تیم هوادار که انصافا کار آسانی نیست. در رقابت های فوتبال قهرمانی دسته اول باشگاه های کشور 18 تیم حاضر می شوند و بعد از 34 هفته تنها تیم های اول و دوم به لیگ برتر صعود می کنند.

رضا عنایتی در صورت رهنمون کردن تیم امید به المپیک دست به کار بزرگی می زند. ماموریتی که بسیاری از مربیان اسمی خارجی و داخلی در انجام آن در 5 دهه ی اخیر ناکام بودند. پس این ماموریت بزرگ این ارزش را دارد که رضا عنایتی در تمرین تیم امید بیش از پیش انرژی بگذارد و حتی روی مترها دویدن فکر کند و شوت زدن بازیکنان را اصلاح کند و حتی به ساده ترین شیوه مربیگری روی بیاورد. روی کدام پا تکیه کن و چطوری شوت بزن!

1887046

یکی از حسن های مربیگری رضا عنایتی این است که او دفاع تیمی را خوب به شاگردانش یاد می دهد. اگر به این سبک از بازی حمله تیمی هم اضافه شود، تیم امید شانس زیادی برای صعود به المپیک خواهد داشت. شاگردان رضا عنایتی آماده می شوند، در تورنمنت غرب آسیا در عراق شیوه صعود به المپیک را تمرین کنند.