به گزارش "ورزش سه"، کرواسی با ارائه یک بازی زیبا و حساب شده موفق شد هلند را با نتیجه 4-2 شکست داده و به فینال لیگ ملت های اروپا 2023 راه یابد. زلاتکو دالیچ بعد از این پیروزی ضمن تمجید از شاگردانش آنها را مستحق کسب عنوان قهرمانی این مسابقات دانست.

او در رابطه با پیروزی 4-2 مقابل هلند گفت: این برد بزرگ را به شاگردانم تبریک می گویم. آنها نشان دادند که چگونه باید برای کرواسی بازی کرد و چنگید. این برد متعلق به مردم کرواسی است. ما توانستیم هلند را مقابل تماشاگرانش شکست دهیم که کار بسیار مهمی بود.

1887464

کرواسی در دیدار پایانی به مصاف برنده دیدار اسپانیا و ایتالیا خواهد رفت. به عقیده دالیچ فرقی نمی کند حریف تیمش کدام یک از این دو باشد چرا که آنها قهرمانی می خواهند: "شاید غیرممکن به نظر برسد اما ما کاملا شایسته قهرمانی هستیم. بازیکنان ما می دانند که برای چه چیزی بازی می کنند و چیزی جلودار آنها نیست. "

او در فعل و انفعالات جذاب بازی گفت: "این یکی از بزرگترین پیروزی های ما بود. ما ابتدا عقب افتادیم ولی دو گل زدیم تا اینکه در دقیقه 6+90 حریف کار را مساوی کرد. مطمئنا این پیروزی در تاریخ ثبت خواهد شد. در نیمه دوم خیلی بهتر کار کردیم. اگر بچه ها کارهایی که در تمرینات کردیم را تکرار کنند همه چیز خوب پیش خواهد رفت."

1887465

«بعد از دریافت گل در دقیقه 6+90 به بازیکنان‌تان چه گفتید؟» دالیچ در پاسخ این سوال گفت: "گفتم که ما هرگز تسلیم نمی شویم و کم نمی آوریم. گل بدی خوردیم اما به خودمان آمدیم و توانستیم جبران کنیم."

سرمربی کرواسی معتقد است که برای تیم او فرقی ندارد در فینال با ایتالیا بازی کند یا اسپانیا: "باید خوب استراحت کنیم و آماده فینال شویم. مهم نیست کدام تیم حریف ما می شود. فقط به دنبال مدال طلا و کسب قهرمانی هستیم. ما برنز و نقره داریم و وقتش رسیده که کار را تمام کنیم و طلا بگیریم."