سرمربی آتزوری می‌گوید تیم‌های ایتالیایی در فینال‌های اروپایی کاملا بدشانس بوده‌اند.

طرفداری | اسپانیا و ایتالیا در مرحله نیمه نهایی لیگ‌ ملت‌های اروپا، پنج‌شنبه شب (25 خرداد) از ساعت 22:15 به مصاف هم می‌روند.

روبرتو مانچینی سرمربی تیم ملی فوتبال ایتالیا در کنفرانس مطبوعاتی پیش از دیدار تیمش برابر اسپانیا گفته که موفقیت ایتالیا در لیگ ملت‌ها عالی است و این تیم در حال تکامل است و تا زمان برگزاری مسابقات یورو در تابستان سال آینده این تیم تغییراتی در ترکیبش خواهد دید.

این دومین بار است که به مرحله نهایی لیگ ملت‌ها می‌رسیم و فکر می‌کنم این یک اتفاق عالی است. ما با گروهی از پسران جوان به اینجا رسیدیم و در گروه خیلی سختی قرار داشتیم، بنابراین این اتفاق خوبی است که تا اینجا آمدیم.

دیدارهای مقابل اسپانیا همیشه بازی‌های سختی هستند چرا که این تیم پر از بازیکنانی با ویژگی‌ها و خصلت‌های بزرگ است. آنها می‌توانند به راحتی همه چیز را در زمین تغییر دهند، در حالی که همیشه همان سیستم و همان کیفیت بازی را حفظ می‌کنند.

خبرنگاران از مانچینی در مورد آینده‌اش در تیم ملی و اینکه ایتالیا در یورو 2024 چگونه تیمی به نظر می‌رسد، پرسیدند و سرمربی ایتالیا در پاسخ به آنها گفت:

تیم ملی در حال تکامل و پوست‌اندازی است. ما در تمام مسابقات مقدماتی ملت‌ها با تعداد زیادی از بازیکنان جدید و جوان بازی کرده‌ایم و بازیکنان دیگری نیز در اینجا داریم. ما در حال تغییر هستیم و با تغییر بعضی از موارد به یورو خواهیم رفت.

سرمربی آتزوری همچنین در مورد سه شکست تلخ باشگاه‌های ایتالیایی در فینال‌‌های اروپایی اظهار داشت:

ما در هر سه تیم کاملاً بدشانس بوده‌ایم. فکر نمی‌کنم هیچ‌کدام از آنها مستحق شکست بودند، اما متأسفانه فوتبال گاهی اوقات بی‌رحمانه و عجیب است. این یک حسرت بزرگ است. بازیکنان این تیم‌ها از نظر روانی در شرایط خوبی هستند و بهبود یافته‌اند. فردا صبح وضعیت جسمانی آنها را نیز در نظر خواهیم گرفت.

در نهایت، مانچینی از دوست نزدیک و دستیار سابق خود جانلوکا ویالی صحبت کرد و تاکید داشت که یاد او همیشه در کنار تیم ملی است.

من همیشه به ویالی فکر می‌کنم، انگار که او همیشه اینجا با ماست. البته ما به یاد او هستیم و این کاملا طبیعی است.