به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی فوتبال ژاپن که از فیفا دی استفاده کرده و در کنار تمرینات آماده‌سازی، مسابقات تدارکاتی هم در دستور کارش قرار داده است، از ساعت ۱۳:۴۰ امروز (به وقت ایران) در یک دیدار دوستانه در ورزشگاه تویوتا به مصاف تیم ملی السالوادور رفت.

شاگردان هاجیمه موریاسو بازی را فوق‌العاده شروع کردند و در همان ثانیه‌های ابتدایی صاحب یک ضربه ایستگاهی در سمت چپ زمین شدند که ارسال زیبای تاکفوسا کوبو را شوگو تانیگوچی، مدافع میانی پیشتاخته ژاپن با ضربه سر تبدیل به گل کرد تا السالوادور قبل از دقیقه یک عقب بیفتد و در استادیوم مملو از جمعیت حریف غافلگیر شود.

1887580

سامورایی‌ها پس از این گل بازهم حمله کردند و در دقیقه ۳ صاحب یک ضربه پنالتی شدند که رونالد رودریگوئز، مدافع میانی السالوادور هم کارت قرمز گرفت تا کار ژاپن راحت‌تر شود و گل دوم را از روی نقطه پنالتی توسط آیاسه اوئدا به ثمر رساند.

بازی پس از این دو گل زودهنگام از تب و تاب افتاد و با وجود حملات پیاپی ژاپن گلی به همراه نداشت تا اینکه در دقیقه ۲۵ شاگردان موریاسو توانستند سومین گل را توسط تاکفوسا کوبو، ستاره چپ‌پای خود بزنند و در فاصله یک دقیقه پایان نیمه اول هم روی پاس میتوما و ضربه ریتسو دوآن به گل چهارم دست پیدا کنند.

آیاسه اوئدا، زننده گل دوم ژاپن در دقیقه ۵۱ هم این کار را انجام داد که VAR گل او را رد کرد ولی در دقیقه ۶۱ کیتو ناکامورا، بازیکن تعویضی سامورایی‌ها موفق شد گل پنجم را به ثمر رساند و بار دیگر دروازه السالوادور را باز کند.

1887581

کیوگو فوروهاشی، مهاجم سلتیک اسکاتلند که در دقیقه ۶۵ به‌عنوان یار جانشین به زمین آمده بود، در دقیقه ۷۳ برای ششمین بار ژاپن را به گل رساند و در نهایت هم سامورایی‌ها موفق به کسب پیروزی ۶ بر صفر در این دیدار دوستانه مقابل السالوادور شدند.

تیم ملی ژاپن که پس از شکست در ضربات پنالتی مقابل کرواسی در مرحله یک‌هشتم نهایی جام جهانی، سه ماه قبل در دو دیدار تدارکاتی برابر اروگوئه و کلمبیا نیز موفق به کسب پیروزی نشده و یک تساوی و یک باخت داشت، در بازی امروز توانست برای رقبای آسیایی خود در جام ملت‌ها قدرتنمایی کند و به برتری ۶ گله در جدال با السالوادور برسد.

1887582