سرمربی لاروخا پس از راهیابی تیمش به فینال لیگ ملت‌های اروپا صحبت کرد.

طرفداری | اسپانیا و ایتالیا در مرحله نیمه نهایی لیگ‌ ملت‌های اروپا به مصاف هم رفتند که در پایان این اسپانیا بود که با پیروزی 2-1 مقابل آبی‌پوشان ایتالیا توانست به فینال این رقابت‌ها صعود کند. لاروخا در بازی پایانی مسابقات لیگ ملت‌های اروپا به مصاف تیم ملی کرواسی خواهد رفت.

لوییس دلافوئنته پس از پیروزی تیمش برابر ایتالیا در مصاحبه با TVE گفت:

در این بازی‌ها همیشه رنج می‌کشید. این طبیعی است. شما در برابر رقیب مهمی همچون ایتالیا قرار می‌گیرید و بازی برابر چنین تیم‌هایی دردسرها و رنج زیادی دارد، اما مهم‌تر از آن، اعتقاد، تعهد، کیفیت و بازی بازیکنان و حضور دوباره در فینال است.

ما در طول بازی هرگز به توانایی‌هایمان شکی نکردیم. شکی به خودمان نداشتیم. می‌دانیم که این یک فرآیند زمان‌بر است و دیر یا زود همه چیز درست می‌شود. بازیکنان کاملا با تاکتیک‌های تیم عجین شدند و هر پلنی که ما روی آن کار کرده‌ایم را انجام دادند. مسابقه تماشایی بود. کادر مربیگری من فوق‌العاده است و همه چیز به طور طبیعی در سر جای خودش قرار دارد و جو آرامی در اینجا حاکم است

سرمربی تیم ملی فوتبال اسپانیا در مورد زنندۀ گل پیروزی بخش تیمش، خوسلو گفت:

او فوتبالیست بزرگ و بسیار مهمی است. تغییرات فوق‌العاده بوده است. این نشان دهنده اعتقاد بازیکنان به هدفی است که ما برای خودمان تعیین کرده بودیم.

دلافوئننه در مورد زوج دفاعی تیمش، له نورماند و لاپورت اظهار داشت:

ما در تیم‌مان گروهی از بازیکنان استثنایی را در اختیار داریم. این دو بازیکن فقط بخشی از تیم هستند. ما از وجود ناچو هم برخورداریم و آنها با تمام وجودشان می‌خواهند در تیم حضور داشته باشند.

سرمربی لاروخا همچنین در مورد اونای سیمون گفت:

خیلی صحبت‌ها دراین‌باره گفته شده. من سیمون را از 18 سالگی می‌شناسم. متقاعد شده‌ام که دروازه‌بان‌های فوق‌العاده‌ای داریم. هر کسی بهتر باشد، درهای تیم ملی بر روی او باز است.

لوییس دلافوئنته در پایان مصاحبه‌اش در مورد راهیابی به بازی پایانی لیگ ملت‌ها گفت:

هدف ما هم همین بود. متقاعد شده بودیم که می‌توانیم به این مرحله از بازی‌ها برسیم. من از جمله کسانی هستم که به کار، ایمان، تلاش و استقامت اعتقاد دارم و موفقیت‌ها به شکل تصادفی به دست نمی‌آیند.