به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی کره جنوبی روز گذشته در دیداری دوستانه به مصاف تیم ملی پرو رفت و با گل زودهنگامی که در دقیقه 11 دریافت کرد، این بازی را به حریف واگذار کرد. 

انتقادهایی از عملکرد بازیکنان کره در این بازی مطرح شد اما کلینزمن از شرایط چندان ناراضی نبود و مدعی شد که دیگر زمان رشد این تیم فرا رسیده است. 

این مربی آلمانی پس از پایان بازی به خبرنگاران گفت:« این بازی بسیار جذابی بود. ما تا 20 الی 25 دقیقه ابتدایی مشکل داشتیم. هافبک‌های ما در زمینه بازیسازی به مشکل خورده بودند چون در نبردهای تک به تک فعال نبودند اما فکر می‌کنیم تیم برتر میدان در نیمه دوم بودیم و توانستیم خودمان را پیدا کنیم. هرچند شانس‌های بسیاری داشتیم اما نتوانستیم گل بزنیم و شکست خوردیم.»

1835278

او با ابراز رضایت از عملکرد بازیکنانش اظهار داشت:« من از این واقعیت که بازیکنان بسیار تلاش کردند و روحیه جنگندگی را از خودشان نشان دادند بسیار راضی هستم. آنها تسلیم نشدند و سعی کردند مسیر درست را پیدا کنند. این بازی سختی بود چون ما زود گل خوردیم. این تیم به خاطر تغییرات و مصدومیت‌ها با دشواری‌هایی روبرو بود. ما سه شانس گلزنی داشتیم که بازی را مساوی کنیم یا ببریم اما باعث تاسف است که موفق به انجام این کار نشدیم.»

سرمربی کره جنوبی با اشاره به نمایش درخشان لی کانگ این اضافه کرد:« او حالا بازیکن معروفی در آمریکای جنوبی است. حتی امروز هم حریف درک درستی از او داشت. بسیاری از مردم آمریکای جنوبی به تماشای مسابقات لالیگا می‌نشینند. تماشای بازی او همیشه جذاب است اما او حالا باید به فکر رشد کردن باشد و بداند که چه زمانی باید توپ را برگرداند و چه زمانی باید دریبل بزند. او بازیکنی خوب و آینده‌دار است اما نمی‌تواند به تنهایی پیروزی را برای تیم به ارمغان بیاورد.»

کلینزمن با تاکید بر لزوم پیشرفت تیمش ادامه داد:« به عنوان یک مربی همیشه دوست دارم برنده باشم. با این حال، این فرصتی برای یادگیری است که چطور باعث پیشرفت بازیکنان در آینده شوم و چطور به آنها در روند رسیدن به جام ملت‌های آسیا در قطر و قهرمانی در آن مسابقات کمک کنم. به عنوان مربی باید طعم تلخ این شکست را هم هضم کنم. این روند منجر به فرصتی برای ارائه نمایش خوب در قطر خواهد بود.»