به گزارش "ورزش سه"، شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور در ویدیویی شش دقیقه‌ای، مصاحبه امیر قلعه‌نویی، سرمربی تیم‌ملی ایران را منتشر کرده که به نظر بعد از بازی تیم امید و بزرگسالان در ورزشگاه آزادی انجام شده است.

محتوای این مصاحبه در مورد بازسازی ورزشگاه آزادی است که با محوریت درخواست برای تخصیص بودجه به این امر پیش رفته است.

* باید از سجادی حمایت کنیم
خوشحالیم که بعد از چند دهه، مدیر ورزشی از جنس آکادمی و قهرمانی آمده مسئول و وزیر ورزش شده. این نکته خیلی مهمی است و او کارهای زیادی به خصوص در بخش بانوان انجام داده و به نظرم همه ورزشکاران باید از آقای سجادی حمایت کنیم، چون مدیر ورزشی است.

* باید به ورزشگاه آزادی نگاه ملی داشته باشیم
آقای عسگریان، مسئول شرکت توسعه و تجهیز، که ایشان هم نیروی خوبی است اما به نظرم ورزشگاه آزادی یک ابرپروژه است و باید یک نگاه ملی به ورزشگاه آزادی داشته باشیم و یک بازسازی اساسی کنیم. چون من اعتقاد دارم هیچ جای دنیا چنین مجموعه ورزشی نیست.

1884394

* بودجه کافی در اختیار وزارت قرار بدهید
شاید دهکده آسیایی و المپیک باشد، اما یک مجموعه ورزشی که همه چیز در خودش داشته باشد، شاید یکی وجود دارد. پس من از دولتمردان خواهش می‌کنم نگاه ملی نسبت به این مجموعه داشته باشند و بودجه کافی در اختیار وزارت ورزش قرار بدهند.

* باید بازسازی اساسی انجام شود
بعد چند دهه قرار است این استادیوم بازسازی شود و چه خوب است که بازسازی اساسی شود، نه اینکه فقط یک سکو را درست کنند. باید از بدو ورود درست کنند و حتی سالن و استخر و درختکاری را درست کنند. آقای عسگریان که به تیم ملی سر زد، آمد مقاوم‌سازی سکوها را دید، اما وقتی از درب آزادی وارد می‌شویم، نیاز است تغییرات اساسی انجام شود و به‌روز شود. خواهش من از وزیر این است که برود از این طرح دفاع کند و یک بودجه کافی بگیرد.

* دولتمردان و برنامه و بودجه بیایند ورود کنند
آقای عسگریان از جنس این کار است و نسبت به این مسائل حساس است و مدیریت می‌کند. یعنی هم لیگ، جام حذفی و… انجام شد و در عین حال بازسازی انجام می‌شود. اما باید یک نگاه ملی باشد، اینکه فقط شرکت توسعه و وزیر بخواهند، نمی‌شود. باید دولتمردان و برنامه و بودجه بیایند ورود کنند تا سرعت کار بیشتر شود.

1882478

* استادیوم آزادی نماد فوتبال ماست
ورزشگاه آزادی نماد ورزش و فوتبال ماست. ما اینجا استخر قهرمانی، سالن کشتی، ورزشگاه ۱۲ هزار نفری و… داریم. ما می‌توانیم نگاه ابرپروژه داشته باشیم و همه آنها را حل کنیم. در سالن کشتی آقای دبیر بازسازی کرد و ساختمان خوبی ساخت و این نگاه باید در کل ورزشگاه آزادی باشد. دولتمردان باید بودجه کافی در اختیار وزارت ورزش بگذارند تا سرعت این ابرپروژه بیشتر و تکمیل شود، نه اینکه فقط استادیوم ازادی باشد.

* ۲۰ سال قبل گفتم استادیوم بسازید
من ۲۰ سال پیش گفتم بیاید یک استادیوم پنجاه هزار نفری بسازید. من این طرح را در هیروشیما دیدم که بغل استادیوم بزرگ، یک ورزشگاه ۵۰ هزار نفری بود. اینجا هم می‌توانیم بسازیم، چون فونداسیون ریخته شده و پیشنهاد من این است که آن پروژه را بسازیم و در اختیار پرسپولیس و استقلال قرار دهیم، این ورزشگاه هم برای بازی‌های ملی باشد.

* این پروژه باید پشتوانه مالی و مدیریتی داشته باشد
من امیدوارم آقای سجادی روی این پیشنهاد ما مطالعه کند چون طرح خوبی است. این کارها که تا الان انجام شده خیلی مهم است و پیگیری آقای وزیر و عسگریان بوده است. امیدوارم رختکن‌ها از آن طرف بیاید این طرف که دیگر این مسافت طی شده کوتاه شود. پروژه زمانی سرعت می‌گیرد که پشتوانه مالی و مدیریت و فنی داشته باشد. این موارد را داریم اما مشکل مالی است که دولتمردان باید کمک کنند.