به گزارش "ورزش سه"، تیمهای اسپانیا و کرواسی در دیدار پایانی لیگ ملتهای اروپا 2023 به مصاف هم رفتند. این دیدار از ساعت 22:15 در ورزشگاه فاینورد هلند آغاز شد. دو تیم بعد از تساوی بدون گل در وقتهای تلف شده، کار را در 30 دقیقه وقت تلف شده پیش بردند؛ جایی که بازهم گلی به همراه نداشت تا کار به ضربات پنالتی بکشد. اسپانیا در این ضربات با درخشش اونای سیمون که دو ضربه را مهار کرد به پیروزی رسیده و قهرمان شد.

ویدئو: 303725

روی دو اشتباه از سوی کروات‌ها اسپانیا می‌توانست خیلی زود به گل برسد؛ در دقیقه 10 دومینیک لیواکوویچ واکنش بسیار بدی روی یک ارسال از سمت چپ داشت، او خوش شانس بود که توپ بعد از سر خوردن از دستش به جای ورود به دروازه به تیر برخورد کرد و در ادامه نیز آلوارو موراتا قدر فرصتی که به دست آورده بود را ندانست.

1888860

2 دقیقه بعد گاوی با یک توپ‌گیری هوشمندانه در موقعیت تک به تک با دروازه‌بان کرواسی قرار گرفت اما ضربه او شدت و دقت کافی را نداشت و به بیرون رفت. اولین موقعیت کرواسی را در دقیقه 23 شاهد بودیم؛ آندری کراماریچ در موقعیت تک به تک شانس خوبی برای گلزنی داشت اما ضربه او در حالی که مدافعان اسپانیا تحت فشارش قرار داده بودند راهی اوت شد.

1888854

در دقایق 30 و 31 نوبت به اونای سیمون رسید که با دو شیرجه زیبا ضربات سر ایوان پریشیچ را مهار کرده و خودی نشان دهد. ضربه سر خطرناک موراتا در دقیقه 42 که از بالای دروازه کرواسی به بیرون رفت آخرین موقعیت نیمه اول بود و دو تیم با تساوی بدون گل راهی رختکن شدند.

1888859

ایوان پریشیچ در دقیقه 50 فرصت خوبی برای گلزنی داشت اما آن را از دست داد تا نیمه دوم هم بدون گل آغاز شود. در دقیقه 57 مارکو آسنسیو روی ارسال آلبا با یک ضربه سر دروازه کرواسی را هدف گرفت اما ضربه او در چارچوب نبود. 5 دقیقه بعد رودری با یک شوت سرضرب و دیدنی از پشت محوطه جریمه شانس خود را برای گلزنی امتحان کرد؛ توپ روی این شوت زوزه کشان از بالای دروازه به بیرون رفت و بازهم گلی شاهد نبودیم.

1888857

در 10 دقیقه پایانی بازی هر کدام از دو تیم فرصتی طلایی برای گلزنی به دست آوردند که هر دو از دست رفت. آنسو فاتی در دقیقه 84 با یک بغل پای آرام از چند قدمی قصد باز کردن دروازه کرواسی را داشت اما پریشیچ در شرایطی که دروازه‌بان هم تسلیم شده بود توپ را از روی خط دروازه دور کرد؛ خود پریشیچ یک دقیقه بعد می‌توانست در موقعیتی مشابه گلزنی کند اما ضربه او هم راهی اوت شد تا بازی با تساوی 0-0 به وقت‌های تلف شده بکشد.

1888852

دو تیم در 30 دقیقه وقت تلف شده با وجود خلق چند موقعیت خطرناک، بیشتر به دنبال کنترل کار برای سپردن سرنوشت به ضربات پنالتی بودند؛ لاورو مایر در دقیقه 104 با یک شوت روی پا دروازه اسپانیا را هدف گرفت اما این ضربه که خطرناک‌ترین موقعیت نیمه اول وقت‌های اضافه بود با اختلاف کم راهی اوت شد. اسپانیا در دقایق پایانی با دو ضربه رودری و فرناندز فرصت‌های خوبی برای به گل رسیدن داشت اما این توپ‌ها هم جایی در چارچوب نداشت تا کار به ضربات پنالتی بکشد.

1888858
1888856
1888855

اسپانیا در ضربات پنالتی با درخشش اونای سیمون که دو ضربه حریف را مهار کرد به پیروزی ۴-5 رسید.

ضربات پنالتی به شرح زیر زده شد:

کرواسیکرواسی:
نیکولا ولاشیچ، مارسلو بروزوویچ، لوکا مودریچ، لاورو مایر (سیمون گرفت) ، ایوان پریشیچ، برونو پتکوویچ (سیمون گرفت)

اسپانیااسپانیا:
خوسلو، رودری، میکل مرینو، مارکو آسنسیو، لاپورته (توپ به تیر خورد)، دنی کارواخال