به گزارش "ورزش سه"، اسپانیا حالا بازیکنی دارد که می‌تواند از حضورش در میدان هیجان‌زده و خوشحال باشد و از آن مهم‌تر این که می‌تواند آینده فوتبالش را حول محور او بنا کند. 

رودری در حال حاضر یکی از بهترین بازیکنان دنیای فوتبال است و این فصل توانست انواع و اقسام جوایز فردی و جام‌های قهرمانی را با خودش به خانه ببرد. 

کارشناسان یوفا پس از این که تک گل او توانست سیتی را به اولین قهرمانی در لیگ قهرمانان برساند تصمیم گرفتند که او را به عنوان بهترین بازیکن فینال انتخاب کنند و پس از آن در فاصله دو هفته هم بار دیگر او به عنوان بهترین بازیکن لیگ ملت‌های اروپا انتخاب شد. این دو جایزه فردی حاکی از نقش پررنگ او در کسب قهرمانی تیم‌هایش است. 

رودری این فصل موفق شده سه جام قهرمانی با سیتی و یک جام با اسپانیا به دست آورد، افتخاری که تنها آیمریک لاپورته در آن با او شریک است. 

1888874

این هافبک اسپانیایی حالا با این موفقیت‌های درخشان می‌تواند ناکامی در قطر و حذف از مرحله یک هشتم جام جهانی 2022 به همراه تیم ملی کشورش را به دست فراموشی بسپارد. او که در ماه دسامبر در حال اشک ریختن بود، لبخند و شادی را در ماه ژوئن تجربه کرد. 

رودری نمایشی خیره‌کننده در مراحل نهایی لیگ ملت‌های اروپا داشت. او بهترین بازیکن اسپانیا در این دو بازی بود و توانست این تیم را به خوبی در زمین رهبری کند. او بدون شک تحت هدایت پپ گواردیولا گامی بلند و رو به جلو در زمینه فوتبال و شرایط روحی و روانی برداشته است. 

در حال حاضر بازیکنان معدودی در دنیای فوتبال هستند که شخصیت او را داشته باشند. شکی وجود نداشت که او پشت یکی از ضربات پنالتی خواهد ایستاد و این کار را با مهارت بهترین مهاجمان دنیا انجام داد. 

این بازیکن در طول بازی هم در آستانه گلزنی قرار داشت و شوتی را از آستانه محوطه جریمه به سمت دروازه حریف زد که موفقیت‌آمیز نبود. به یاد داشته باشید که او زننده تک گل سیتی در فینال استانبول برابر اینتر بود، زمینه‌ساز گل خوسلو برابر ایتالیا شد و در بازی برابر کرواسی هم موشکی به سمت دروازه شلیک کرد که به هدف نخورد. 

1886255

رودری اهمیت خاصی برای جوایز فردی قائل نیست اما هیچ شکی وجود ندارد که او بیشترین شانس را برای جایزه توپ طلا در بین تمامی بازیکنان اسپانیا دارد. تمامی شواهد حاکی از این است که او بدون شک در جمع 10 بازیکن برتر این جایزه قرار خواهد داشت.

این ستاره اسپانیایی با انجام 57 بازی و به ثمر رساندن چهار گل و ارسال هفت پاس گل راهی تعطیلات خواهد شد. او پس از پایان بازی دیشب گفت:« ما بسیار خوشحال هستیم. بازی دشواری بود و این پیروزی بسیار ارزشمند است. این نسل استعدادهای بسیاری دارد. ما از نظر روحی بسیار قوی هستیم. مواردی هست که باید بهبود پیدا کند اما قهرمانی همیشه خوب است. ما باید آن را جشن بگیریم.» 

منبع: مارکا