به گزارش "ورزش سه"، گری لینه‌کر، مجری مشهور انگلیسی و از اسطوره‌های فوتبال این کشور، می‌گوید انتقال جود بلینگام به رئال مادرید اتفاقی فوق‌العاده برای این هافبک جوان و فوتبال انگلیس است.

بلینگام 19ساله در روزهای گذشته با قراردادی به ارزش 103 میلیون یورو از بوروسیا دورتموند به رئال مادرید پیوست. ارزش قرارداد او با توجه به بندهای الحاقی و پاداش‌ها ممکن است به 130 میلیون یورو افزایش پیدا کند. بلینگام با غول اسپانیایی قراردادی شش ساله امضا کرده و روز پانزدهم 
ژوئن در مراسمی رسمی از طرف رئال معرفی شد.

لینه‌کر که در حال حاضر به عنوان کارشناس برای تلویزیون لالیگا کار می‌کند در مصاحبه‌ای اختصاصی با این شبکه درباره انتقال بلینگام به لوس بلانکوس و تاثیر آن بر آینده ستاره جوان فوتبال کشورش صحبت کرد.

1889122

اسطوره فوتبال انگلیس گفت:" این انتقال به نظر من برای جود بلینگام فوق‌العاده است. همه می‌دانیم که رئال چقدر موفق بوده. آنها 14 بار قهرمان چمپیونزلیگ شده‌اند. یک رکورد بی‌نظیر. معتقدم اگر بخواهیم بزرگترین باشگاه‌های دنیا را نام ببریم رئال بدون شک یکی از این سه باشگاه خواهد بود. نظر شخصی من این است که سه باشگاه بزرگ تاریخ فوتبال به ترتیب اینها هستند: رئال مادرید، بارسلونا و منچستریونایتد".

لینه‌کر در ادامه گفت:" در مورد جود بلینگام معتقدم او تصمیم درستی گرفت که فوتبال را در آلمان یاد گرفت. آلمان یک کشور فوتبالی بی‌نظیر است و رشد کردن در فوتبال آلمان برای جود خوب بود. او حالا به شکل شگفت‌انگیزی پخته شده و درحالیکه هنوز بیست سالش نشده بود در باشگاهی مثل دورتموند کاپیتانی می‌کرد. به نظر من رئال و بلینگام خیلی به هم می‌آیند. می‌دانیم که رئال یک باشگاه فوتبال تمام‌عیار است. من البته بارسایی هستم و ما در بارسلونا رئال مادرید را دوست نداریم. البته این مودبانه‌ترین تعریفی است که می‌توانم داشته باشم. اما رئال باشگاهی بی‌نظیر است که فوتبالی تماشایی بازی می‌کند. وقتی به بازیکنان فعلی رئال و جوانهایی که قرار است جذب شوند و در کنار بلینگام قرار بگیرند به نظرم دنبال کردن رئال جدید خیلی هیجان‌انگیز خواهد بود".

1889123