به گزارش "ورزش سه"، بی تعارف نایب قهرمانی تیم امید در رقابت های فوتبال قهرمانی زیر 23 سال غرب آسیا قابل توجیه (فنی) است. بازی ها بلافاصله بعد از بازی های لیگ برتر انجام شد و بازیکنان تیم امید به دلیل پشت سر گذاشتن یک فصل فوتبالی کمی خسته بودند. در روزهایی که آنها در بغداد به میدان رفتند باید ریکاوری و استراحت می کردند تا برای فصل جدید آماده می شدند. از سویی شرایط آب و هوایی بغداد گرم بود و تیم میزبان برای اینکه هزینه ی بازی ها را کاهش دهد، مسابقات را یک روز در میان برگزار می کرد! که این موضوع را شما در مسابقات رسمی نمی بینید. به طور حتم در مسابقات مقدماتی قهرمانی زیر 23 سال آسیا و دور نهایی دست کم میان دو بازی حداقل فاصله 48 ساعته است تا بازیکنان استراحت کنند و مصدوم نشوند. شرایط میزبانی با توجه به حضور تماشاگر در استادیوم بغداد به سود تیم میزبان بود و در نهایت تیم ملی با از دست دادن یک ضربه ی پنالتی جام را از دست داد. آنهم ضربه ی پنالتی که دروازه بان تیم حریف جهت آنرا تشخیص نداد و توپ سامان فلاح به دلیل اصابت به تیر عمودی دروازه گل نشد!

1889585

شکست در برابر عراق آنهم در ضربات پنالتی هیچ تاوانی برای تیم امید نداشت. حتی اگر ایران جام را تصاحب می کرد، به پوئنی برای حضور در المپیک پاریس نمی رسید. با وجود نایب قهرمانی در بغداد باید گفت، این حضور برای تیم امید دنیایی فایده داشت. حالا این بازیکنان با تجربه تر از گذشته شده اند. رضا عنایتی در همین فرصت کم مثل دوران حضور در تیم هوادار تیم سختکوش ساخته است. یک تیم نباز. تیم امید در مصاف با عراق در وقت قانونی مسابقه نباخت و تنها به دلیل از دست دادن یک ضربه ی پنالتی جام را داد. در مصاف با فلسطین هم ایران در حالی که یک بر صفر عراق بود، در ثانیه های پایانی بازی به گل رسید و بازی را به تساوی کشاند و این یعنی امید.

تیم امیدی که در اختیار رضا عنایتی است، شاید به نسبت تیم های دوره های قبل کمتر ستاره دارد اما می تواند تیم تر شود. این انتظاری است که از رضا عنایتی داریم. همان طور که او در هوادار با بضاعت کم تیمی ساخته بود که خوب می جنگید و تیمی قابل احترام بود. چند مصاف دوستانه ی دیگر با تیم های خوب می تواند تیم امید را به تیم بهتری تبدیل کند. قطعا دستاوردهای بازی های عراق برای تمرینات بعدی مورد توجه قرار می گیرد. امید نیاز به این دارد در گردش توپ کمی احساس را کنار بگذارد، برای تدارک حمله فقط به توپ های بلند روی نیاورد و بازیسازی را از منطقه ی یک سوم دفاعی آغاز کند و با اعتماد به نفس توپ را جلو ببرد و... تا زمان شروع بازی های مقدماتی و در ادامه دور نهایی جام ملت ها فرصت هست که رضا عنایتی امید را تبدیل به یک تیم کامل کند و آنوقت است که صعود به المپیک آسان می شود.