به گزارش "ورزش سه"، سال‌هاست مدیران فدراسیون فوتبال راه اندازی سیستم VAR را در استادیوم‌های لیگ برتر وعده می‌دهند اما این وعده‌ها از فصلی به فصل بعد موکول می‌شود و تا کنون اجرایی نشده است. این در حالی است که اشتباهات داوری در بازی‌های لیگ برتر به طور واضح حتی در نتایج بازی‌های مهم هم تاثیر می‌گذارد.

فدراسیون فوتبال به این نتیجه رسیده برای راه اندازی سیستم کمک داور ویدئویی باید مساعدت هیئت دولت را بگیرد. به این خاطر که بیشتر استادیوم‌های لیگ برتر دولتی هستند و تیم‌های لیگ برتری آن را اجاره می‌کنند. این موضوع در مصاحبه قنبرزاده یکی از نواب رئیس فدراسیون فوتبال پیداست. او می‌گوید: «ضرورتش را ما کاملا حس می‌کنیم و اگر الزامی هم وجود نداشته باشد، ضرورت آن را داریم، چرا که بسیاری از حاشیه‌های داوری ما در خصوص نبودن VAR است و نه به شکل 100 درصد، ولی می‌تواند بخش اعظمی از اشتباهات حل شود. بخش دیگری از این موضوع را باید ملی نگاه کنیم چرا که بیشتر ورزشگاه‌های ما در دست دولت است و باشگاه‌ها عمدتا آنها را اجاره می‌کنند. همانطور که چمن ورزشگاه را تعویض می‌کنند و تجهیزات ورزشگاه را به روز می‌کنند، باید این VAR را هم که تکمیل کننده ورزشگاه است را انجام دهند. ما هم در فدراسیون فوتبال تمام تلاش خود را می‌کنیم.»

ویدئو: 303924

باید منتظر ماند و دید که آیا هیئت دولت و وزارت ورزش و جوانان قبول می‌کنند، استادیوم‌ها در مراکز استان‌ها که بازی‌های لیگ برتر در آن برگزار می‌شود، را مجهز به سیستم کمک داور ویدئویی کنند یا نه. البته بعضی از تیم‌ها هم استادیوم اختصاصی دارند. مثل تیم‌های فولاد و ذوب آهن. این‌ها تیم‌هایی هستند که می‌بایست هزینه مجهز کردن استادیوم اختصاصی به کمک داور ویدئویی را خود برعهده بگیرند.

از آنجایی که در خصوص ورود VAR به استادیوم‌های ایرانی هیچ اقدام عملی انجام نشده است به نظر می‌رسد فصل آینده هم لیگ برتر بدون کمک داور ویدئویی آغاز می‌شود.