به گزارش "ورزش سه"، لیگ فوتبال عربستان در حال تبدیل شدن به یک لیگ بین المللی است. کریستیانو رونالدو سال گذشته با پیوستن به النصر چراغ اول را روشن کرد و باشگاههای اروپایی این روزها پیشنهاداتی برای جذب ستاره های خود از خاورمیانه دریافت می کنند که شگفت انگیز و غیرقابل باور است. یکی از این پیشنهادات هفته گذشته به ثمر نشست و طی آن کریم بنزما رئال مادرید را به مقصد الاتحاد ترک کرد.

اما این فقط بازیکنان نیستند که در معرض چنین پیشنهادات اغواکننده ای از فوتبال عربستان قرار دارند. تیم های عربستانی برای استخدام مربیان هم حاضرند پول های کلانی خرج کنند. عربستانی‌ها برای تبدیل شدن به لیگ مورد نظر خود هم در زمین و هم روی نیمکت به استعدادهای درخشانی نیاز دارند که پول های کلان تنها راه جلب رضایت آنهاست. مارکا در گزارشی به یکی از این پیشنهادات سرسام آور مربیگری از عربستان پرداخته است.

این درخواست استخدام مربی از سوی یک باشگاه عربستانی در پرتال تخصص استخدام «فوتبال جابز» ثبت شده است. آگهی یاد شده برای استخدام مربی برای یک تیم دسته یکی 5 میلیون یورو پیشنهاد داده است. پلتفرم اسپانیایی فوتبال جابز بدون اینکه نامی از باشگاه مورد نظر ببرد اقدام به انتشار آگهی آن کرده که بسیار هم مورد توجه قرا رگرفته است.

از جمله شرایطی که در این آگهی برای مربی مورد نظر ذکر شده می توان به داشتن تجربه مربیگری در یک تیم دسته اولی و رقابت های بین المللی اشاره کرد. ضمن اینکه تاکید شده مربیان آماتور و پایه واجد شرایط دریافت این شغل نیستند. در آگهی یاد شده همچنین پاداش های قابل توجهی هم به چشم می خورد. فوتبال جابز اعلام کرده که این فقط یک مورد از آگهی های اغوا کننده از فوتبال عربستان است و طی هفته های اخیر آگهی های بسیاری برای استخدام مربیان در دسته های اول، دوم و حتی سوم این کشور با حقوق های بالاتر از عرف معمول ثبت شده است.

1890022