همه‌چیز به آرسنال بستگی دارد، اگر آن‌ها به دنبال نهایی کردن انتقال رایس هستند باید در پیشنهاد سوم خود با فرمول بهتری به سراغ وست‌هم بروند

طرفداری | با خروج بایرن مونیخ از رقابت برای رایس، انتظار می‌رفت آرسنال به راحتی هافبک وست‌هم را خریداری کند اما اکنون منچسترسیتی نیز انتقال این بازیکن را مدنظر دارد. سیتیزن‌ها در حال بررسی ارسال پیشنهاد رسمی هستند. در صورتی که وست‌هم پیشنهاد منچسترسیتی را قبول کند، دکلان رایس دیگر نمی‌تواند منتظر آرسنال باشد.

به گزارش گاردین؛ در حالی که منچسترسیتی برای خرید دکلان رایس آماده می‌شود، کاپیتان وست‌هم همچنان مایل است راهی آرسنال شود. رد شدن دو پیشنهاد آرسنال، توپچی‌ها را در خطر از دست دادن هدف اول میکل آرتتا قرار داده است. در صورتی که منچسترسیتی خواسته حداقل 100 میلیون پوندی وست‌هم را فراهم کند، پاسخ منفی به پپ گواردیولا برای دکلان رایس سخت خواهد بود. همان‌طور که قبلا هم گفته شده است، رایس فوتبال آرتتا را می‌پسندد و به دلیل این که اخیرا صاحب فرزنده شده، ترجیح می‌دهد در لندن به خانواده خود نزدیک باشد. در سوی دیگر با وجود جدایی ایلکای گوندوعان، احساس می‌شود منچسترسیتی با خرید متئو کواچیچ و حضور رودری و کالوین فیلیپس نیاز مبرمی به دکلان رایس ندارد. 

وست‌هم از تلاش آرسنال برای پرداخت 75 میلیون پوند طی 5 سال مالی به همراه پاداش‌های سخت ناراضی است. چکش‌ها از آرسنال خواسته‌اند رقم انتقال با احتساب پاداش حداقل 100 میلیون پوند باشد و پرداخت آن نیز طی اقساط کمتری صورت بگیرد. نشانه‌هایی در پنج‌شنبه حاکی از احتمال به سرانجام رسیدن این انتقال بود، با این حال منابع نزدیک ارسال پیشنهاد سوم آرسنال را رد کرده‌اند.