مدیر عامل منچسترسیتی از رازهای ناگفته موفقیت این باشگاه و چگونگی حفظ ثبات فوق العاده آنها در ۱۰ سال گذشته می‌گوید

طرفداری | قانون نانوشته‌ای در سلسله مراتب منچسترسیتی وجود دارد: هرگز در روز دوشنبه تصمیم نگیرید. باشگاه منچسترسیتی در ۱۰ سال گذشته ثبات فوق العاده‌ای داشته است و یکی از دلایل این ثبات این است که این باشگاه هرگز تصمیم‌های عجولانه‌ای نمی‌گیرد و پس از یک آخر هفته بد، چند روز یا چند هفته تصمیمات خود را بررسی می‌کنند.

فران سوریانو، مدیرعامل باشگاه در هر کسب و کاری این قانون را رعایت می‌کند و هرگز تصمیم احساسی نمی‌گیرد. به ویژه سرمایه گذاری احساسی در فوتبال که می‌تواند دستاورد‌های چند ساله یک تیم را در عرض یک شب به باد دهد. چرا که هر چقدر هم که پپ گواردیولا با این گزاره مخالف باشد، در نهایت فوتبال صنعتی است که بر اساس نتایج قضاوت می‌شود. به همین دلیل گواردیولا پس از کسب سه گانه از مدیریت باشگاه برای اخراج نکردن او تشکر کرد. 

سوریانو در مورد ثبات این باشگاه می‌گوید:

ما می‌توانیم بازی‌های مهمی را ببازیم. در آن لحظه می‌گوییم که تا حداکثر 24 ساعت می‌توانیم غمگین و عصبانی باشیم، اما وقتی ۲۵ ساعت از شکست تیم گذشت، ما باید برگردیم و به بازی بعدی فکر کنیم. در 10 سال گذشته چند مربی داشتیم؟ دو مربی، مانوئل پیگرینی و پپ گواردیولا. چند مدیر فوتبالی داشتیم؟ یکی، چیکی بگریستاین. اینکه ثبات و انعطاف‌پذیری را به باشگاه بیاوریم، چالش‌ها را تحمل کنیم و هنگام باخت وحشت نکنیم، بخشی از موفقیت این باشگاه است.

سوریانو ادامه می‌دهد:

همه ما در زندگی شکست می‌خوریم اما در فوتبال شما بیشتر از اینها شکست می‌خورید. باید مطمئن باشید که شکست بخشی از مسابقه است. در منچسترسیتی من دیده‌ام که در یک بازی شکست خورده‌ایم و وقتی فردا برای صبحانه بازیکنان را دیدم انگار در یک تشییع جنازه شرکت کرده‌ام و همه بسیار افسرده و ناراحت بودند. در این اوقات باید باهوش باشید و از خود انعطاف نشان دهید تا بفهمید که امروز روز تصمیم گیری نیست. این بخشی از دلایل موفقیت ما در دهه گذشته است.

قطعا مدیران منچسترسیتی از اینکه از گواردیولا حمایت کرده و به شایعه‌های اخراج او واکنش احساسی نداشتند، احساس غرور می‌کنند چرا که در نهایت با این حمایت‌ها مربی اسپانیایی موفق شد بزرگترین افتخار تاریخ این باشگاه را در فصل گذشته کسب کرده و سه گانه تاریخی را به ویترین افتخارات آنها اضافه کند.