سه بازیکن مدعی توپ طلا از دید پاتریک کلایورت.

طرفداری | پاتریک کلایورت، اسطوره فوتبال هلند اخیرا در مورد برندگان احتمالی توپ طلای سال 2023 صحبت کرده است.

از دید کلایورت، وینیسیوس جونیور از رئال مادرید، ارلینگ هالند از منچسترسیتی و کیلیان ام باپه از پاری سن ژرمن بخت‌های اصلی توپ طلای 2023 هستند و یکی از بین آنها این جایزه ارزشمند را بدست خواهد آورد. البته از دید بسیاری ارلینگ هالند به همراه لیونل مسی، شانس اصلی کسب توپ طلا در سال 2023 خواهند بود. مهاجم سابق باشگاه‌های میلان و بارسلونا دراین‌باره گفته است:

از نظرم وینیسیوس، هالند و ام باپه مدعیان اصلی توپ طلای 2023 خواهند بود. یکی از بین این سه نفر برنده توپ طلای امسال خواهد شد.

ارلینگ هالند فصل رویایی را با منچسترسیتی سپری کرد و با این تیم توانست به یک سه‌گانه ارزشمند برسد. او همچنین در اولین فصل حضورش با پیراهن منچسترسیتی توانست 52 گل در تمامی رقابت‌ها به ثمر برساند و با 36 گل زده هم به عنوان آقای گلی این مسابقات برسد. او همچنین با زدن 12 گل در لیگ قهرمانان اروپا نقش بسزایی در اولین قهرمانی این تیم آبی‌پوش شهر منچستر در مهم‌ترین تورنمنت فوتبالی باشگاهی جهان داشت.

کیلیان ام باپه بازهم با پاری سن ژرمن به مقام قهرمانی رسید و در 43 بازی در کل رقابت‌ها 41 گل برای این تیم فرانسوی به ثمر رساند. ام باپه در ردۀ ملی هم نقش مهم در رسیدن فرانسوی‌ها به فینال جام جهانی 2022 قطر داشت، هر چند آنها در فینال قافیه را در ضیافت پنالتی‌ها به آرژانتین باختند. او با هشت گل زده در جام جهانی توانست عنوان بهترین گلزن و کفش طلای این رقابت‌ها را بدست آورد.

از طرف دیگر وینیسیوس جونیور بار دیگر بازیکن مهمی برای رئال مادرید بود. این وینگر برزیلی در 55 بازی در سراسر رقابت‌ها آمار 23 گل و 21 پاس گل را به ثبت رساند. وینیسیوس به تدریج در حال تبدیل شدن به یکی از بهترین بازیکنان فوتبال جهان است و در پست خودش می‌توان گفت یکی از بهترین‌هاست.